Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 18 november 2010

Ännu en ledig dag

När jag ska jobba lördag har jag inte bara ledigt på tisdagen, utan även på torsdagen. Min tanke är att den dagen ska vara min. För rekreation, men även för hushållsarbete. Att utföra hushållsarbete utan barn får nämligen min lust för uppgifterna att stiga betydligt. Nu händer det ytterst sällan att jag verkligen blir ensam de här torsdagarna och det var jag inte idag heller. Att lämna ett hostigt barn på dagis, när jag själv är ledig tillåter nämligen inte mitt mammasamvete.
Som tur var har S varit på ett ytterst trivsamt humör och vi har haft en underbar dag. (Den började dock inte lika angenämt, utan tvärtom rätt tristtråkigt med tonårkontroverser, men det är glömt nu).
Jag har i alla fall tvättat en massa tvättar. Det kan man göra, utan att det inkräktar på mysandet nämligen och så har vi plockat litegrann. Vi städade ju i tisdags, så det var ju rätt okej här redan innan.
Sen räknade vi randiga pengar och gick över till farbror B. Han var inte hemma, men det var hans fru. S fick de obligatoriska godisbitarna och var ganska nöjd i alla fall. Efter det gick vi hem och S fick äta sina godisbitar och titta på film.
R kom hem med thailunch och på eftermiddagen hade vi bestämt att P skulle ha en kompis med från skolan. De byggde lego och spelade x-box och sen kom en kompis till och mina två äldsta söner. Inga större kontroverser med så många barn. I alla fall inte efter att T satt på en dator till S, så att hon fick spela nåt ballongspel och inte störde dem i sitt.
S har inte hostat mycket alls i dag, så jag tror att vi eventuellt lyckades "mota olle i grind" den här gången.

1 kommentar:

Jenny sa...

Härligt att hostan gett med sig lite. Hoppas att det håller i sig.

Samvetet är inte alltid lätt att ha att göra med :)

Kram!