Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 21 november 2010

Spontanbesök


Efter en lördag på jobbet kom jag hem till huset fullt. R:s kompis M och hennes dotter L var på fikabesök och barnens kompis F var kvar sedan nattens övernattning. Trevligt att mötas av kaffe och chokladpraliner och härligt sällskap.
När de åkte hem började R med maten. Hans storasyster (faster L) och make var på ingång för spontanmiddag.
Faster L fixade smarriga fördrinkar och tilltugg (fårostrullar), som intogs i vardagsrummet (självklart på de självlysande glasunderläggen).
Mitt i matlagningen ringde F:s mamma (x-grannen K) och undrade om sonen längtade hem. Det gjorde han inte, ville tvärtom stanna en natt till, så vi bjöd över henne till oss i stället. Det blev en mycket trevlig kväll. Vi åt fantastiskt god tapenadefilé, med råstekt potatis, drack vin och tittade på "Så mycket bättre" (inte på samma gång) Spontant är verkligen fantastiskt trevligt:




En annan fantastiskt trevlig sak är att jag har en fyradagars helg nästa helg, tack vare att dagis är stängt på måndagen och då kom jag på den strålande idén att jag ju kan åka och hälsa på min mamma och syster med familj i Östersund. Jag har inte bokat än, för det var så rörigt här hemma igår, men så fort R har vaknat ska vi se om vi kan hitta bra biljetter (han har en förmåga att leta sånt som inte jag har, så jag avvaktar lite).
S vaknade av någon underlig anledning före klockan 6 i morse och vi hängde kvar framför "Armageddon" igår (som om man inte hade sett den innan), så jag känner mig lite mör. En söndag helt utan planer.
SKÖNT!

1 kommentar:

Jenny sa...

Spontana grejer är kul och blir oftast bra!
Härligt med långhelg, hoppas att du hittar en bra biljett :) Åker du själv eller tar du med nåt barn?
Kram!