Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 11 november 2010

Sista BVC-besöket


I dag var det dags för femårskontroll av S. När hon fick höra att det var spruta på g, ville hon inte gå alls, men jag lyckades vända henne och sen satt hon där och fnittrade hos BVC-sköterskan under de olika momenten - tills det var dags för spruta.
Blev lite irriterad på sköterskan att hon "segade" så, för hade hon börjat prata om sprutan när den redan fanns där, så hade inte S hunnit tänka, men nu hann hon både tänka och jobba upp sig. Vi sa att om hon satt still, skulle det inte göra ont, men det slutade med att hon satte sig åt sidan, fast åt "fel håll" mot vad vi bestämt. Jag blinkade till sköterskan och tog ett grepp om S arm och så stack hon in sprutan. S spände sig som tusan och det gjorde såklart ont, eftersom muskeln blev alldeles spänd, men det var gjort och S förstod varför - efter en stunds gråtande.
Väl på dagis visade hon stolt upp sitt plåster och sitt klistermärke.
Nu på kvällen var hon dock inte riktigt lika glad - feber efter sprutan, men hon somnade innan jag ens kom från jobbet, så kanske att hon sover bort det till i morgon.
S i siffror: Längd 111,5 cm, vikt: 19 kg Hon har följt sin kurva EXAKT sedan födseln. Helt otroligt.
En era är över, nu ska jag aldrig mer gå till BVC. Det känns helt okej.


1 kommentar:

Jenny sa...

Ha ha du kanske kan få följa med nåt barnbarn nån gång om du är snäll :)
Hoppas att febern är borta till imorgon!
Kram!