Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 4 november 2010

En bra dag.


Det har varit mycket fokus på P idag. Det är så mysigt att kunna göra så ibland - ge bara ett barn en massa uppmärksamhet. I dag var det inte planerat, utan bara blev så. S var ju på dagis, för att jag egentligen skulle på hälsoundersökning. När jag ändå var hemma så föll det sig ju naturligt att jag följde med P till simskolan. Efter det skulle vi till IKEA. T skulle också med, men han blev uppringd av en fotbollskompis och så var det bara P kvar. Vi åkte ju bil med R till IKEA och då fick vi höra dagens roligaste (i vuxenöron), när P berättade om simskolan:
"I dag hände två HEMSKA saker på simskolan. Först fick X en skåpsdörr i huvudet så det blev blod överallt, men SEN hände nåt JÄTTEHEMSKT, för när Y var helt naken, kom det in TVÅ TJEJER!!!!" Stora tjejer? "Äh, näe, det var små tjejer, men det var ju TJEJER!"
Det händer traumatiska saker på simskolan.
På IKEA hittade han en citruspress, som han absolut skulle ha. Sen hade han och S juicemys på kvällen.

2 kommentarer:

Jenny sa...

På våran simskola har de inga farliga skåp men när såna där hemskheter kan inträffa så är jag glad att vi har slutat :)
Det är verkligen skönt att bara vara med ett barn ibland. Jag känner mig som en lite bättre mamma de dagarna, om jag kan stänga av samvetet mot de andra...
Kram!

En häxa på Vift sa...

ja hujedamej, tjejer i killarnas omklädningsrum!!! :)