Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 4 december 2009

Messias


-Jag gör en Messias på dagis.

-Hrm, jaha, en Messias. Ska ni ha den i julkrubban?

-???

-Jag menar jaha, hur ser den ut då?

-De äj en poalettjulle och en boll.

-Jaha, vad är det för färg då?

-Den e bjun. Man kan välja mellan vit och jöd. Jag vill ha jöd, men det ska vara en messias.
I dag fick jag se konstverket. Det var alltså en LUCIA hon skulle göra, men eftersom hon tycker att röd är mycket vackrare än vit, så fick den bli röd. Av samma anledning vill hon också vara tomte i årets luciatåg.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Det är inte lätt att hålla isär begreppen runt jul! Messias eller Lucia! Dom kommer ju ganska tätt i alla fall!
Man gör så gott man kan!
Kram till lilla S!

Jenny sa...

Hon är bara för supersöt!
Kram!