Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 20 december 2009

Musikbriljans

Vi vann varken gran, eller mobil på våra lotter (den som hänger om halsen), men vad gjorde väl det.


.Den gode Bert Karlsson uttalade sig för ett par dagar sedan i samband med Idolfinalen och påstod att det inte finns några talanger i Sverige. Nu vet jag inte vilket hörn av världen han gömmer sig i, eller om han bara letar schlagertalanger, men han kan i alla fall inte röra sig i det musiksverige jag tänker på och han kan sannerligen inte ha varit på konsert med såna som Maia Hirasawa , Jonna Lee , eller de andra fantastiska sångarna och musikerna på Oh No it´s Christmas , inte minst Timo Räisänen, som är min absoluta favorit i sammanhanget. Sedan han sjöng Creep (ska ni bara klicka på en länk - välj denna), i "På spåret", har jag varit såld och han gjorde mig sannerligen inte besviken igår, i sina prickiga kläder. studsande utanför tyngdlagen och med röst som en gud.
Kvällen var överhuvudtaget alldeles strålande lyckad i såväl framträdanden, som sällskap, då vi hade med oss R:s lillebror J och underbara svägerskan C. Vi hade dock missuppfattat litegrann, då INSLÄPPET var klockan åtta och vi fick vänta i två timmar, men å andra sidan hade vi alldeles underbara platser på balkongen, så det fick väl vara okej. Tyvärr vann vi inte julgran och telefon, som delades ut, men fick med oss en goodiebag var, med en singel med Petter och en cool julgranskula.
Med underbara svägerskan


Lång väntan, jag tror J höll på att somna, men C väckte honom.

Petter och Eye'nI drog igång stämningen på stället med "Så klart"

Timo en gud i prickigt - badar i lila ljus.

Publikhavet i neonljus

2 kommentarer:

Ruccola sa...

Himla trist att vi inte kunde följa med! Men himla kul att ni tyckte det var bra :)

Miss Mess sa...

Lovely! :0)