Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 17 januari 2010

Födelsedagsfirande utan födelsedagsbarn och akutenbesök

Vet inte om det syns, men den här mannen mår inte så bra

Strax efter att jag hade skickat in det förra blogginlägget sa maken "Det känns som att jag har feber". Jag kände på honom - och mycket riktigt - varm. Jag googlade snabbt på ont i knät och feber och fick upp "Akuten - direkt" (typ). Han var fortfarande lite tveksam, men jag var envis. Ringde upp C och hennes snälla sambo G ställde upp och skjutsade in min något motsträvige man.
Klockan var strax efter fem på kvällen och jag fick strax besked om att det var tomt på akuten och att han hade skrivits in direkt. Jag och de de två friska, hemavarande barnen firade födelsedag med semlor och sa "Grattis pappa". Tittade på Robinson och sedan tänkte jag att vi skulle sova. Har ju inte blivit så gott om den varan på sistonde och jag skulle ju upp idag. Barnen sov -tror ni att jag kunde sova?
Satte på TV:n en stund och försökte igen. Slumrade till en stund och blev väckt av S, som vände ut och in på sig själv (för inte fanns det mycket där). Sen var det helt kört. Jag kunde bara inte somna. Tänkte på vad som hände med maken. Jag var helt inställd på blodpropp och i min trötta hjärna kunde han inte meddela hur han mådde, för att han låg nedbäddad i en sjuksäng med en massa slangar och annat inkopplat. Surfade till spa:ets hemsida för att se vilka avbokningsregler de hade. Tjugofyra timmar innan. Jaha, då satt jag alltså med en bokning för över tusenlappen, som jag antagligen inte skulle kunna använda och en man, som låg på sjukhus (trodde jag alltså). Halv två ringde han - ÄNTLIGEN och var klar. Ingen blodpropp. Inflammation i knät och de hade sugit blod och var, ur svullnaden. Allt beror med största sannolikhet på magsjukan vi hade, i kombination med annat, som jag inte riktigt förstår mig på. Kunde naturligtvis inte somna förrän han var hemma ordentligt och låg i sängen, någon gång efter halv tre.


Wii

Så hur pigg var jag, när jag vaknade i morse? Inte mycket, kan jag säga. En dags spa-besök hägrade ju och även om jag kände att det inte var det jag längtade mest efter just då, så hade jag ju ingen lust att slänga bort pengarna (just DÅ tänkte jag så). Men den dagen, som var idag. Den ska minsann få ett eget blogginlägg, utan sjukdomar och elände.

Killarna med semlor, framför Robinson "Grattis pappa"

1 kommentar:

Jenny sa...

Vilken eländig kväll! Usch, hoppas verkligen att alla mår bättre snart.
Kram!