Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 30 januari 2010

Strikt uppdelning


Vi har en strikt uppdelning i det här hemmet, när det kommer till lördagsmiddagen. Maken lagar mat och jag blandar "laga-maten-drinkar".
Jag var snabbast ;) så nu sitter jag här med en dry martini och kollar Robinson-reprisen, för att komma ifatt inför kvällens final och sippar drya. I köket puttrar köttfärssås till lasagne. Det luktar gudomligt.
Morgonens tidiga uppvaknande (02:30) då S tyckte att hon behövde lite smörgås, känns otroligt avlägset. Efter det låg jag som en liten knöl i hennes fotända och slumrade/sov/vaknade om vartannat, med mobilen i hand, för att stänga av den INNAN hon blev väckt. Snubblade till jobbet med ögonen vid knäna ungefär. På jobbet mötte schlager på högsta volym, kaffe och underbara jobbarkompisar. Jag hade en del av en avdelning att möblera om och var snart i fas.

Okej, jag undrar hur höga oddsen är på att jag inte somnar innan Robinsonfinalen...

1 kommentar:

Jenny sa...

Bra uppdelning tycker jag :)
Jobbigt när det blir sådär på natten, speciellt när man vet att man måste upp.
Kram!