Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 18 januari 2010

Sjukt trött

Finns det nåt gulligare än sovande barn? S somnade på sin stora kudde på eftermiddagen

Så trött att det nästan känns som att man är sjuk. Men det är väl bara att räkna med. Tror att min kropp har fattat att den är ledig nu helt enkelt. Att S inte är helt tipp topp gör väl kanske sitt till också. Det var en riktig "genomkörare" det här och det tar tid att komma igen. Dagen idag har hon legat framför sin TV och jag framför TV:n i vardagsrummet. Har mest bara klivit upp när det var dags att byta film till S. Hon har också krypit upp och gosat lite hos mig mellan varven. Har även haft en tvåtimmars prat med min syster, som ligger förkyld hundra mil härifrån. Snart kommer de dock att bo lite närmare - i Östersund. På kvällen var det läxläsning med P. Han har blivit SÅ duktig på att läsa nu och kämpar på så bra. Dagens läxa var en favoritförfattare. Kul (dagens fråga, kan ni se vem och vilken figur har han skrivit om, som vi döpt ett av våra barn efter?):

6 kommentarer:

Miss Mess sa...

Pontus och draken! Eller hette den så? Hmm..?

Fina bilder iaf! :0) Och tack för att du alltid skriver så fina inlägg i min blogg. :0)

Dammråttan sa...

Alltså, kanske ska förtydliga. Den personen förekommer inte i denna bok, utan är författarens mest kända (tror jag) i alla fall var den mest känd när detta barn föddes. Har blivit några sedan dess (Pontus var alltså fel).

Sanna sa...

Ser ut som Jan Lööf tycker jag.
Googlar mig därefter fram till Felix och tidsmaskinen...?
:-)
Krya på er!

Jenny sa...

Visst är de söta när de sover :) Hoppas att både du och S är lite piggare imorgon. Jag förstår precis att du känner dig sliten, det brukar jag också göra när barnen varit sjuka (speciellt magsjuka).
Kram!

Dammråttan sa...

Sanna du har så rätt. Google är bra ibland. Felix var ju inte barnböcker, utan seriestrippar. Jag älskar Jan Lööf. Det roliga var att en av vår F:s favoritböcker som liten var "Örnis bilar" av just Jan Lööf. Han kunde den i stort sett ord för ord. Knappt man behövde läsa.

Sanna sa...

Vi har också läst en del av Lööf, dock ej serierna. Min man är väldigt förtjust i Jan Lööfs böcker och ungarna har också gillat dem. Själv tycker jag de är okej. ;-)