Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 20 januari 2010

Försäkringskassan

Blev ju lite orolig häromdagen, när jag fick höra i kommentarerna att J inte fått godkänt, när hon ville byta semestern mot vab. I dag fick jag svar:

Hej!
Om barnet blir sjukt när du har semester så kan du få byta ut semester mot tillfällig föräldrapenning. Detta förutsatt att din arbetsgivare godkänner att du byter semester mot tillfällig föräldrapenning.

Det verkar alltså vara hos arbetsgivaren det ligger och med jobbet har jag redan pratat. Skönt. Strul är ju det minsta man vill ha. Speciellt om de skulle komma i efterhand och säga nåt.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Kanon! Det ska jag verkligen komma ihåg, mitt jobb brukar inte krångla.
Kram!

Orchid sa...

Är du säker på att detta är sista ordet från försäkringskassan! Jag har just inget till övers för dom.
Vilken tur att jag vägrade ta jobbet på försäkringskassan år 2006! Jag ställer inte upp på vad som helst!
Kram!