Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 13 augusti 2010

Fredag den 13:e

LYCKA!!!

Idag blev en fantastiskt seg dag. Jag och F hade bestämt att åka till stan för att kolla kläder, men R ville också till stan, men inte alla barn. Blev en hel del velande innan vi bestämde hur det skulle bli. Under tiden fixade vi en massa med min lilla dator, som börjat bli seg. Till slut blev det i alla fall så att alla utom T och kompisen S, som sovit, här åkte in:

Frukost på balkongen

Jag och F gick för oss själva och skulle leta lite coola kläder till honom. Coola kläder som passade både sonen och någorlunda mamman. Även om man VILL se ut som en punkrockare/rockare med nitar och läskiga figurer överallt, så får man inte alltid som man vill, i alla fall inte så länge jag betalar. Samtidigt vill jag inte trycka ner honom i skorna helt, när han (äntligen) uttrycker önskemål om kläder. Men vi lyckades mötas rätt bra på mitten tycker jag och han är nu ägare av två hårdrockströjor som INTE hade zombies, eller andra läskigheter på sig.Vi mötte upp de övriga och Även P och R köpte varsin tröja på Punktshoppen. P en Michael Jackson och R en Clash. Värsta musiktröjefamiljen. Sen tog vi en islatte och satt på bänkarna vid Sergel. Från plattan strömmade underbar musik. GOSPEL! Klart vi var tvungna att gå fram och känna lite på den också, inte bara ana i bakgrunden. Detta till tonåringens fasa - snacka om stämningssänkare.


Gospel på Plattan - välbehagsrys

På vägen till bilen gick vi in i en asiatisk butik och shoppade lite spännande snacks och annat.

Hemma blev det pizza i parken - R åkte in och lyssnade på "Bob Hund"

Efter det satt jag kvar och pratade med grannen K faster L och T en stund och sedan hem för...

FREDAGSMYS!
En del av de asiatiska snacksen var mer spännande än goda, men det var kul att testa.

1 kommentar:

Jenny sa...

Kul när shopping lyckas. Lite fredagsmys måste man förstås ha också :)
Kram!