Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 24 augusti 2010

TISDAG!

Min syn på andra sidan bordet, S i nytt nattlinne spelar kort med sig själv

Tisdag. Min och S lediga dag. Å vad jag uppskattar dessa lediga tisdagar. Nu när jag vet att vi är inne på sista året, uppskattar jag dem än mer. Tisdagar de veckor jag är ledig även på torsdagar är ännu mer bara våra dagar, än de andra. Så alltså idag. Inget onödigt viktigt har blivit gjort idag. Vi startade med ett låååångt bad. Jag läste och S lekte. Det är så otroligt mysigt. Jag njuter av varje sekund.
Efter det gick vi till farbror B med randiga pengar och åkte sen till centrum för att shoppa och äta lunch. S växer så det knakar och en del nytt behöver inhandlas. Hon har dessutom börjat gilla nattlinnen och hade bara ett som hon fick ärva av grannen, jag har inte vågat köpa, eftersom hon bara ville sova i pyjamas. Vi hittade ett som föll i smaken på en reastång.
Efter centrum åkte vi till Mexx på outleten och hittade en massa fina kläder. Om man köpte fyra plagg fick man det billigaste för 10 kronor. Då fick man iofs inte byta, men jag kände mig rätt säker, eftersom hon var med och valde. P fick en exakt likadan tjocktröja. Som tur var tyckte han också att den var snygg.
Efter all denna shopping var det dags att träffa vännerna i parken. Vi blev överraskade av ett fantastiskt ösregn och satte oss under tak, vilket var riktigt mysigt.
Sedan var det dags för optikern med F. S var med och blev lovad en glass om hon höll sig lugn medan vi väntade. Hon fick bli påmind om den överenskommelsen MÅNGA gånger.
R kommer springande in från ösregnet

Glada blöta barn (S fick låna en tröja av C).

Provar nya kläderna
Hos optikern - ville du ha nån glass, eller?

Jo, jag sa...


Men naturligtvis fick hon en glass

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hon är hur söt som helst! Visst är det svårt att hålla sina hot :)
Kram!

Dammråttan sa...

Jo, det är mer svårt vissa gånger än andra. MEN hon var faktiskt fantastiskt tålmodig om man tänker på vad hon fick vänta, så jag bestämde mig för att låta lite bus vara okej (hon slutade i alla fall när man påminde henne, det är ju inte alltid fallet) ;)