Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 15 augusti 2010

Slangbyte

De punkterade cykelslangarna radar upp sig. Snart startar skola och jobb och själv erkänner jag - jag kan inte byta slang på en cykel med växel och broms. Med mina händer nu kan jag nog inte byta på ett vanligt hjul heller, men jag kan ju vara handräckare. Så det har jag varit nu. S ville också vara handräckare, men lyckades mest med konststycket att vara i vägen HELA tiden och snurra i däcken vid de mest olämpliga tillfällen. R:s cykel funkade det bra på, men den cykel vi köpte begagnad till T verkar ha fel dimension på själva däcket. MYCKET irriterande att inte få det att funka, när vi äntligen tog tag i det hela. Däcket halkar helt enkelt bara av hela tiden. Vi måste fråga någon mer kunnig om var felet ligger.

I dag är sista dagen innan jobbandet sätter igång. I morgon ska S och jag upp klockan 6:00. Jag undrar jag hur det ska gå? Jag har försökt vända tillbaka henne något, men det är inte det enklaste. Som tur var längtar hon som sagt var till dagis, så jag hoppas att det ska fungera, även om hon kommer att vara väldigt trött och jag med, för den delen.

1 kommentar:

Jenny sa...

Det är jobbigt när man ska tillbaka till rutinerna igen. Men du får väl utnyttja att hon tycker att det ska bli kul :)
Kram!