Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 28 juni 2009

Dramatik

Bilden är hittad på picsearch (hade ingen kamera med)
Det blev en dramatisk kväll. Ja, inte så att vi ramlade från bryggan, eller cyklade i diket på vägen hem. Vi hade det hur mysigt som helst. Cyklade i solen genom böljande fält. Hade med oss varsin öl och njöt av solen som försvann bakom trädtopparna. Sen skulle vi ju bada. Kände lite press, eftersom jag hade skrivit ut att jag skulle göra det. Om någon undrar, så kan jag meddela att Mälaren är KALL! En vecka till kan nog behövas, innan det blir behagligt. MEN, vi skulle bada. Bortdomnade ben och hjärtsnurp, var ju bara att ignorera. Utan blött hår skulle ju ingen tro mig, så sagt och gjort: Jag doppade mig. HU! Sen cyklade vi hem genom skogen, för att fullända en cirkelrörelse. Avslutade allt på "Hörnan" (den lokala puben) med varsin öl. Det var där det var STOR dramatik. Ja inte just på puben då, utan tvärs över stora vägen. Det rykte av bara den från ett av husen (såg det ut som). Först avfärdade vi det med att någon grillade, men sedan gick det inte att ignorera. Det måste ju brinna! Två killar från bordet bredvid, gick över för att kolla. De kom tillbaka och rapporterade "Nej, det var bara en grill" En jättegrill med typ en halv gnu?undrade ju vi andra "Näe (citat) bara en j-a webergrill (slut citat). Två minuter senare kom Två brandbilar farande. Någon hade alltså ringt. Då var det skönt att veta att det bara var en grill och att vi inte hade ignorerat en brinnande villa. Det var otroligt trevlig stämning på pubens uteservering denna kväll. Lite enades vi också i samhörigheten och skratten åt just denna "jävla webergrill", som förövrigt slocknade otroligt fort efter brandförsvarets besök. Efter våra öl gick vi dock hem. Vi tog verkligen tillvara vår barnfria kväll och njöt för fullt. Mitt i natten kom vi på att S skulle på kalas idag och insåg att det enda som skulle hinna öppna var ICA Maxi, så de fick ett tidigt besök av två halvstressade Dammråtteföräldrar. Barnen blev således upphämtade hos Farmor lite tidigare än vi hade tänkt oss. S blev avslängd på Lekpalatset och så åkte vi hem och tog upp packandet, som vi påbörjat tidigare på morgonen. Halv två skulle S hämtas och sedan åkte vi och badade vid Lillsjön. En fulländad flyttpackning/semesterdag helt enkelt. Vilken tur att solen skiner, det gör onekligen att semestern blir just semester och inte bara en ledighet för att packa.

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

ujj, modigt värre. Jag hade utan tvekan backat från badlöfte om vattnet var för kallt badkruka som jag är. *s*
Lät som en väldigt mysig kväll ialla fall, webergrill till trots. *S*

Orchid sa...

Huga, att du vågade bada trots hjärtsnörp!!! Aldrig jag, aldrig!
Visst är det skönt att vara barnfri några timmar och bara njuta i sommaren!
Kram på er! Packa nu ordentligt! Nu har ni haft roligt en lång stund! Nu tillbaka till allvaret!

Jenny sa...

Visst är Mälaren kall!!! Mina ben höll på att ramla av igår. Lycka till med packandet.
Kram!