Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 14 juni 2009

Kalashelg

T vaknade relativt pigg och kry på lördagsmorgonen och fick följdaktligen gå på det efterlängtade laserdome-kalaset på Lekpalatset. Han var genomsvettig, när jag hämtade honom efter två timamrs lek och spring. Efter kalaset tvingade jag honom att ta ett bad och ta det lugnt.Vi andra träffade R och hans familj i parken i regnet. Riktigt mysigt, trots allt. Det var ju inte kallt:



På eftermidagen var det dags för nästa kalas. Nu var det filmkväll hemma hos kompisen L. Lite lugnare i alla fall och han verkar inte ha tagi någon större skada i alla fall, för idag är han hur pigg som helst. Jag S och P gick över till pizzerian för att träffa de som vi skulle ha grillat med. Och för att gratuelra svåger-wannabeen K med en liten present:




Jag tog ett glas vin och en skagentoast (vi hade ju ätit) och ungarna fick varsin glass, till deras stora lycka:












Jag lyckades få S att sätta på sig Mimmi-klänningen, så nu vet jag att den sitter bra i alla fall:


P gick hem efter glassen, men S stannade kvar. Hon roade sig med sina medhavda leksaker i ett hörn på golvet. Hästen och dockorna åker bil i hennes skor:



Efter det gick vi hem till Faster L och fick en liten drink. S lekte med alla foton, som L hade tagit fram ur skåpet, som hon målar (syns i bakgrunden). Annars busade S mest med storpojkarna som var med. Grannen C och bonuskusinen M. Det var "kul-läskigt" att bli skrämd av en trygg 15-åring. Vi gick intehem förrän vid tiotiden. En trevlig kväll, trots att grillningen regnade inne.


I dag är det söndag och idag ska både P och T på laserdome-kalas på Lekpalatset. Ingen av dom är speciellt ledsen för det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fullt ös medvetslös är det som gäller märker jag.
Dags för en träff snart tycker jag

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Jag märkte också att det inte var sådär kallt och rått som det brukar vara när det regnar... kanske var det riktigt sommarregn..;.))

Som vanligt härliga bilder och jag kan förstå att barnen var hur glada som helst för de där glassarna:.))

Orchid sa...

Här är också tämligen uselt väder! Skönt att alla är nöjda!
Kram!