Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 22 juni 2009

Gröna Lund






Söndagen vaknade jag pigg och kry (relativt i alla fall). Släppte bomben för kidsen att jag skulle på Grönan och att de större kunde följa med. P tog det ganska bra först. Sedan grät han hjärtskärande i tio minuter, tills T sa att han skulle ta hand om honom om han följde med, men då insåg han att han egentligen inte var så förtjust i att gå på tivoli (vilket jag ju visste) och bestämde sig för att gå till faster L, som erbjudet, trots allt. Så mycket drama för ingenting. Jag skulle träffa vännen C vid djurgårdsfärjan klockan tre, men ungarna ville ju vara där i tid, så vi åkte in till klockan ett. Sedan tog jag en promenad till Slussen. Gick på tacobar och åt för mig själv. Vid tre samlades alltså ett för mig okänt gäng (förutom C och hans M då) vid djurgårdsfärjan. De visade sig direkt vara ett lättsamt, trevligt sällskap och det var längesedan jag hade så kul. Vi körde femkamp, drack öl och åkte lite attraktioner (det ingick ju två friresor i femkampshäftet). Jag åkte "Vilda Musen" och "Kvasten". Helt nog för mig. Fattar inte varför jag går med på den där vilda musen. Jag tror ju att jag ska dö varje gång. Men uppskjut och nerskjut och allt var det är, det fick C och några till klara av själva. Det räcker med en "nära-döden-upplevelse" per Grönan-tillfälle och jag kräver inte mer än en vild mus, för att få den. Femkampen då. Jag låg sist inför halva ungefär, men tog mig upp lite och hamnade sexa, tror jag (minns inte riktigt, men det var inte sist och inte i topp). Jag vann till och med pilkastningen! Fattar inte hur det gick till. Kom hem med ett gulligt gosedjur till S och två smådjävlar till P (som jag fick av en gullig tjej som inte ville ha dem).

TACK C för att du arrangerade och tack för att jag fick äran att umgås med dina härliga vänner!

I dag startade R och jag semestern med en powerwalk. Det var jätteskönt. Fick ett sms från grannen, som behövde hjälp med bil, så nu är R och hämtar en finsk mormor vid färjan och sedan är det packa, packa, packa, som gäller. Solen skiner och två av barnen ska på 4H-läger.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jag älskar berg- och dalbanor! Måste nog åka och åka lite nån dag. Härligt att du mådde bättre och fick en bra dag!
Kram!

Orchid sa...

Åkattraktioner har väl inte varit din starka sida här i livet. Men vilken härlig avkoppling i goda vänners lag det blev i alla fall!
Glöm inte andas när du ska packa hela ert hem! Och räta på ryggen emellanåt!
Kram på dig!

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Åh, så härligt det låter!:.) ja, förutom det där dramatiska utspelet... ;.))

Men alla verkade bli nöjda till slut och av inlägget att döma verkade det vara en toppendag! Så härligt!

Anonym sa...

Tackar för en underbar dag tillsammans. Detta gör vi om inom kort.
Må väl min goa goa vän

kram från chrille