Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 12 juni 2009

SKÅL FÖR SOMMAREN - det blir aldrig som man tänkt sig.

Förväntningarna inför skolavslutningen och den traditionsenliga sommarskålen var stor i det dammråttska hemmet. Så stor att T var tvungen att kräkas i natt (?) Eller så hängde det ihop med förkylningen. När man har kräkts så får man dock inte följa med alls, så det blev ganska platt fall för mellanstorebror. Kändes hemskt att lämna honom inne, men så blev det i alla fall.


S var lite skeptisk till hela tilltaget att sitta i bersån klockan åtta på morgonen, men smaskade i sig en ansenlig mängd ost- och skinksnittar i alla fall.


P var väldigt förtjust i grannens skagensnittar. Sedan gick vi in med en tallrik med godsaker till T, som inte verkade alltför besviken trots allt. Hämtade Farmor och sedan upp till skolan. Kom så sent att vi knappt varken såg, eller hörde någonting. Ettorna sjöng nog kraftigast, så P:s sång hörde vi trots allt.
S tyckte det var ganska tråkigt på skolgården:

Men hon blev desto mer nöjd när det ÄNTLIGEN blev dags för tårta och saft:

R i "sommarkläder". Men vi ska inte gnälla, solen var snäll nog att blicka fram lite fläckvis och regnet kom inte förrän allt var över:


Hemma igen, skulle jag föreviga det jag "skröt" så om häromdagen. Först ut är P med sin alldeles för stora sjal. Jag hittade en till T häromdagen på ZARAs. Avundsjukan blev STOR, så jag var tvungen att försöka hitta en här i förorten, som passade - det var itne det lättaste, men den fick duga (han är nöjd i alla fall). Skjortan ingår förresten inte i utstyrseln, men vad gör man när solen inte värmer som den ska?


Här kommer då T i sina kläder, som han ville ha på, trots att han inte fick vara med. Han visar upp det fina diplomet, för en av de bästa i Kängurutävlingen (matte). Han har precis gråtit lite, för att han inte fick följa med på laserdome, som planerat. Det var nog ännu värre än att missa avslutningen ;) Sedan att han ska på två laserdomekalas + ett filmkalas i helgen, om han bara blir frisk, kunde inte riktigt uppväga:

Men som den underbara T han är, så är det nära mellan högt och lågt och strax ville han skåla för sommaren och göra en fin bild att skicka till fröken, som inte fick se hur fin han var ("Kan vi skicka den till Mormor med? frågade han och det är klart att vi kan):

Sen ville han ta kort på sin mamma, som ju också hade nya kläder dagen till ära:


Sen kommer vi då till slutklämmen. Anledningen till att jag fick en ovanligt spontan kram från en glad trettonåring häromdagen. En trettonåring, som för övrigt också valde att stanna hemma från avslutningen. Han blev helt slut bara av att gå ut i bersån, så det kan jag förstå. Nu har han ett helt lov på sig att bli frisk:













"Se sådär glad ut som du gjorde häromdagen, när du fick tröjan", sa jag Kanske inte riktigt spontant ;) (Bättre än alal de andra bilderna jag tog i alla fall, där han blundar).

7 kommentarer:

Jenny sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det! Stackars T att han skulle bli sjuk.
Kram!

Ruccola sa...

My Chemical Romance minsann! Är han månne en blivande emo? :)

Dags att visa F lite mer musik tror jag!

Orchid sa...

Gosungarna! Tårögd mormor!
Kram till hela högen!

En häxa på Vift sa...

Va fina ni var allihopa. Trist för T dock att han skulle bli sjuk just nu.
Det där är nåt jag saknar lite faktiskt, barnen har ingen fin avslutning med sång och dans utan de går till skolan som vanligt och så får de sina betyg och får gå hem tidigt.
Sonen fick dock en fin påse med godis av sin lärare så han var nog nöjd ändå. :)

Kajsa sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft, trots otur med väder och kräks. Och vilka härliga killar! (Och en härlig S förstås...)

Dammråttan sa...

Tack för alla fina kommentarer. Jo, vi har faktiskt en underbar dag - mot alla odds. Till och med T somnar nöjd.

Ruccola: Jo, risken finns. Han pratar om det. Insnöade mamman fattar ju ingenting. Hoppas det är nåt bra ;)(Du kan ju bara ana hur insnöat mossig jag kände mig inne på Punktshopen, när jag inte ens kunde komma på vad grupen hette)

Dammråttan sa...

HAFT en underbar dag. Ska det stå, såklart. Maken drog förresten in till Frescati själv. Jag var inte så sugen och sen ville jag i så fall att de två minsta skulle sova först och det gjorde de inte.