Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 2 juni 2009

Mor- dotterdag

S äter köttbullar på IKEA-restaurangen, vilket var mindre mysigt, eftersom de håller på att bygga om, så det var ett sabla liv där.

I dag har jag och S varit på en liten shoppingrunda i ösregnet. Det jag hade planerat som en långpromenad, blev dock en biltur. Då kunde jag passa på att svänga förbi IKEA och köpa flyttkartonger med. Vi hade så mysigt. Åkte till outleten och tittade i Mexx och PoP. Jag är inte världens största PoP-fan, men överraskande nog så hittade vi perfekta S-kläder där. En klänning med bilmönster och en t-tröja med en bil. T-tröjan var mer eller mindre en muta för att hon skulle ta den andra, för hon gillade inte att den var "stor" dvs lång - alltså en klänning och inte en tröja ;). På Mexx hittade jag ingenting, som motsvarade det pris jag förväntades betala, eller som fanns i de storlekar jag ville ha. Synd, för jag gillar deras kläder. Sedan åkte vi alltså till IKEA. Åt lunch och köpte kartonger. Inte mycket mer än så, men det tog ju sin lilla tid i alla fall. S var på strålande humör, trots att hon var supergrinig innan vi åkte. En toppendag, helt enkelt.

Klänningen med bilar i mönstret


S i sin nya tröja med bil på (eller kanske en buss?)

4 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt med en dag bara ni två. Visst är det mysigt när de är på bra humör!
Kram!

Orchid sa...

Hon är väl för söt med sina kläder med bilar på!
Sån är hon, vår lilla S!
Kram!

Anonym sa...

Fin bil-t-shirt! :0) Den vill gärna Abbe ärva. ;0) (Han vill säkert ärva klänningen också. :0))

/Svägerskan C

Dammråttan sa...

Å, Abbe kan få både tröja och klänning ;) Och spindelmannen-foppisarna jag köpte idag, eftersom det inte fanns några lackskor till klänningen (är tydligen inte inne med sånt nu)