Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 31 maj 2011

Bråda tider


Ledig dag. Full rulle från morgon till kväll. P skulle på lägerskola och ha med sig packning och cykel till skolan, så det var bara för mig och S att klä på oss och följa med. Egentligen ganska bra, för då kom man ju igång direkt. Sen har vi kört stenhårt hela dagen. Jag har storstädat i stort sett allt, utom S & P:s rum, som iofs är det värsta, men hade jag tagit det hade jag inte hunnit något annat. Vi åkte på en liten shoppingrunda. IKEA för nya färger till den lilla konstnären och då passade vi naturligtvis på att äta billig lunch. Sen till centrum för att lämna in hennes cykel till cykelverkstaden och handla inför kvällen. Sen hem för fortsatt städning, dusch och matlagning. Jag gjorde kycklingvingar och gräddfilssås och morotsstavar, samt tog med tacochips till kvällens knytis:

Precis när vi var på väg till bilen för att åka till samkvämet, mötte vi R och F i dörren - hemkomna från klassresan. R lämnade bara väskan och följde med oss. Det går inte att köra bil fram till gården där de har lägerskolan, men vi åkte å andra sidan inte riktigt till den närmaste bommen och gick längst av alla för att komma fram.

Tre busungar i ett träd

När vi kom fram var det precis dags att äta. Det är så mysigt när alla har med sig olika maträtter och ställer på ett bord, så får man ta lite av varje. Mycket prat med andra föräldrar, lekar och brännboll, innan det var dags för oss familjer att åka hem. Spännande att se om P vågar sova hela natten. I söndags skulle han inte sova, men nu hade han bestämt sig. Vi får väl se. Vore skönt att slippa gå upp mitt i natten för att hämta barn, när man ska jobba hela dagen 8-18:30 i morgon.

Klättertjejen

Där uppe är T.


Vid såna här tillfällen är det skönt att man inte har sålt vagnen, även om den används med något års mellanrum. På vägen dit åkte maten i den och på vägen hem, en trött S.

Hemma igen dukade pappa upp vad han köpt på Ålandsbåten. Godis till både stora och små.

1 kommentar:

Jenny sa...

S har en likadan tröja som min S :) Skönt att ha vagnen kvar ibland, jag sålde min sista för ett par månader sen.

Kram!