Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 15 maj 2011

När mamma roar sig

Medan jag var på stadsvandring igår, var delar av min familj också inne i stan, fast på annan plats. De släppte mig vid Stadshuset och åkte sen till Rålambshovsparken:

Glass vid vattnet (eller havet, som S envisas med att säga).


En riktig klättertjej. Nästa gång ska jag vara med och hon ska visa mig något som ska få mig att tappa hakan - men hur ska jag då kunna äta hamburgare? (Mycket funderingar från en femåring).

P gillar också att klättra. Det är nog därför S blivit så klättrig, för allt P gör ska S göra. Klättriga, men försiktiga. P är en bra förebild.

S var tydligen mycket imponerad av skateboardrampen. Framförallt var hon imponerad av att det fanns tjejer där. Det är mycket tankar om tjejer kontra killar just nu, vad man kan göra som tjej och hur tjejer och killar "ska" vara.

Utflykten avslutades med McDonalds i bilen. Strax efter plockade de upp mig, som tacksamt tog emot två cheeseburgare efter dagens vandrande.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Ja det där med tjejer och killar är svårt. I morse tvingade jag E att ge sina star wars jeans till S för de är toksmå. S såg väldigt skeptisk ut och talade om att hon faktiskt är tjej :) Som om jag skulle ha kunnat missa det...

Kram!

Carola m 8 sa...

Haha, sådär är Trixie med, hennes envisa övertygelse, som jag inte alls fattar var den kommer ifrån, är att Killar är starkare än tjejer! Detta säger hon när Jordan snor saker av henne och hon inte kan ta tillbaka dem för att han blir arg...?
Jag hävdar tillbaka att det är inte alls så, speciellt inte om det gäller små killar och större tjejer, men det biter inte ;)
Knäppisar:)