Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 26 maj 2011

Vilken dag!

På väg till centrum passarade vi min vän T:s altan. S fick till sin stora glädje prova hennes fina prinsesstiara. Tänk att mamma känner ortens prinsessa!

Förskolan har varit stängd, då personalen har varit på utbildning. Det föll inte samman med min lediga dag, men på mitt jobb är man ganska flexibla om man är ute i god tid. Jag och S har alltså haft en extra ledig dag och vi har njutit av den varje sekund!

Vi startade som vanligt med slöstart i soffan, fortsatte med ett ett bad och gick sedan ut i parken för att umgås med C och barn, När det närmade sig lunchtid gick jag och S till centrum. Ett frisörbesök för S del, inledde:

Nyfriserad

S fick bestämma lunch-hak. Hon har blivit ett riktigt sushifreak, men pinnarna behärskar hon inte riktigt.

Här visar hon att hon fick gröna slingor i håret.

De höll på att göra centrum partyfint.

Sen köpte vi nya pennor. När man är en lite konstnär måste man ju ha bra pennor. Hon behövde en ny tandborste också, så vi gick in på apoteket bredvid mitt jobb. Plötsligt blev S kissnödig, så vi uppsökte toaletten på mitt jobb. Utanför höll de på att förbereda kvällens evenemang, med kundkväll och Sara Varga på scenen. SV är S största idol, näst efter Eric Saade. Klart hon ville dit!

Är man ett dammråttebarn kan man uppenbarligen inte gå normalt i en trappa.

Vi hann hem och leka i parken en omgång till innan dess, men sen gick vi tillbaka. Det var uppbyggt en liten mingelhörna framför en liten tillfällig scen, vilket var riktigt bra. S hittade sin dagiskompis på en liten soffa, där också vi fick plats.

SV på scen. Kolla noga på den snygga inramningen av scenen. Jag är glad att jag inte jobbade idag, - det var MYCKET bas...

En lycklig S tittar på.


Efter spelningen kunde man stå i kö för en skiva och en kram. Det ville hon såklart göra. I kö utanför mitt eget jobb - tur att det inte var för att komma in.

S väntar på att få visa sin teckning för SV

ÄNTLIGEN framme, efter en halvtimme i kö. Hon fick den efterlängtade kramen och när hon skulle gå viskade hon hänfört fram "Jag heter S osså". "Å, bästa namnet sa SV och min S visade upp en försiktig tumme, som SV snabbt uppfattade och gjorde en "tummis" till S. Dagens höjdpunkt uppenbarligen för "ingen annan gjorde ju tummis med SV, eller hur?"

Efter kramen kollade vi in lås till P:s cykel, som helt otroligt och slumpvis nog var ett av kvällens erbjudanden (man ska ju ha tur ibland), drack lite mer ciderskumpa och precis när vi skulle gå, delade de ut de fantastiska ballongerna till glada barn.

Vi gick hem under känslan av att ha haft en extremt lång och fantastiskt trevlig dag, som bjöd på en massa oväntade överraskningar. Och jag med en känsla av att man nog har hamnat ganska rätt när barnen blir lyckliga över ett paket pennor och en ny tandborste. Resten var ju bara bonus, inget hon förväntade sig.

3 kommentarer:

Carola m 8 sa...

Lilla söta fina S!! Och du då, du är ju helt otrolig på att beskriva saker och händelser så man nästan kan se lyckan i S ´s ögon ! Kärleken till dina barn lyser igenom:)

Jennie sa...

Vad häftigt det måste varit! Minns faktiskt en liknande händelse när S. Roos träffade S i A-teens för hundra år sen. Så jag kan nog förstå hur glad hon blev. Det är speciellt att kunna identifiera sig med sin idol! Hoppas hon kan leva på detta länge nu :)

Jenny sa...

Shit, vilken dag :) Jag förstår att hon måste ha varit lycklig! Trevligt att hon gillar sushi, det är ju lite roligare än McD kan jag tycka, som också har en S som gillar sushi.

Kram!