Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 18 mars 2009

Att ha gemensamma mål


Det funderade jag över igår. En sak är i alla fall helt solklar och det är att om jag och S går ut genom dörren så har vi i stort sett aldrig ett gemensamt mål. För även om vi innan vi kommer ut är helt överens om att vi tex ska till skolan för att hämta killarna, eller något annat, så har hon, till skillnad mot mig, en hel massa andra delmål på vägen. Som att klättra uppför kullen, gömma sig bakom glasinsamlingen, undersöka vattenpölar, plocka stenar osv. Att gå från A-B är helt enkelt inte detsamma för henne som för mig. Ibland är det mysigt att göra detsamma. Bara strosa och låta det ta sin tid. Det är en underbar förmåga, som barn har. Helt opåverkade av tiden som rinner iväg. Den där viktiga tiden, som vi hänger upp allting kring. Men inte när man vet att någon väntar och framförallt inte när det regnar småspik och blåser.

I dag lyser i alla fall solen och ger hopp om vår och om dagar då även mamman kan ha som mål att bara gå sakta och kolla stenar och vattenpölar och kanske till och med en och annan knopp, som börjar leta sig upp. Å vad jag längtar efter det.


I dag är vi hemma. Host, host och snörvel från S och en hängig F, som småsnörvlar. Några timmars vaket hostande i natt, så S sover fortfarande. Själv sitter jag hemma från jobbet och undrar hur det gick med omflyttningen, som jag bara hann dra igång och överge i måndags och som jag hade tänkt knyta samman idag. Det blir sällan som man tänkt sig, men efter en vakennatt känns det rätt okej att vara hemma ändå.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Det är inte särskilt roligt med sjuka barn!
Ge de små krassliga en riktig kram!

En häxa på Vift sa...

*S* det där känns igen från mina var små också.
Bråttom finns bara när det gäller godis och annat viktigt som Bolibompa och sånt.;)

Hoppas ni kryar på er snabbt nu, ni har haft mycket den här gångna vintern så nu får allt sjukorna ta och trakassera nån annan.