Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 12 mars 2009

Den nya matplatsen:

S och F inviger bordet i vardagsrummet


Om någon minns det så var jag för ett tag sedan lite smådeppig, för att jag trodde att vi aldrig skulle skaffa ett bord till vardagsrummet, vilket jag sett fram emot. Nu har det hänt! R hittade ett bord med stolar, för 300:- på blocket och nu står de i vårt vardagsrum! Man kan fälla ut en skiva, så att fler får plats. Nu ska bara inredningen runt omkring ses över, så blir det nog nästan drägligt att bo här.


I övrigt rätt odrägligt just nu, då jag är så besviken på T att jag knappt kan prata med honom här på morgonen. De hade studiedag igår. Han slapp sitta med läxor i måndags, för att han lovade att göra dem på studiedagen. Jag bad honom göra dem innan de kom för att äta lunch med mig i centrum, men han skulle göra dem efteråt. Jag gick på föräldramöte direkt efter jobbet och ingen var vaken när jag kom hem. När jag väckte honom i morse flög han upp ur sängen och skulle göra läxor! Vilket han naturligtvis inte hann göra klart och nu är så sur att det vibrerar bland väggarna. Man hoppas ju att han lär sig något av det med, men fy vad jag är besviken, för att jag inte kunde lita på honom.


Lunchen i går var mysig i alla fall. Vi åt sushi och thaimat. Några kommenterade att det såg så härligt ut med ungar som åt sushi och det kanske inte är så vanligt. Här skickades bitar mellan tallrikarna och till och med P smakade ett par laxbitar och tyckte om det.

T beundrar vasen på sushibaren
Uppdatering: Han hade tydligen gjort alla läxor, utom den skrivläxan han flög upp för att göra. Jag blev lite mildrad, men ändå besviken. Han hade en hel dag på sig och borde lätt ha hunnit med alltihop.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Kul att ni fått in matbord i vardagsrummet! Tänk dig ett vackert fruktfat eller en fin blomma på! Då är det också roligare att hålla efter resten!
Snurrbubblan hade tydligen skött det mesta. Skönt att han fick fart även om det var i sista stund!
Kram till er alla!

En häxa på Vift sa...

Det där med barn och läxor är ett gissel och mycket gnissel men det brukar bli bra tillslut.

Grattis till nya bordet också. Alltid kul att få till det så man trivs. :)