Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 17 mars 2009

Att "sova i klase"


Det är ett uttryck från min barndom. Från min mamma närmare bestämt. Det betyder att sova nära. Från början tror jag att vi bara använde det om att sova nära i tält, men det är ett bra uttryck, som tål att användas för all form av samsovande. Just nu är mina barn inne i en "sova i klase"-period. Speciellt de två yngsta. De har bäddat ut soffan i rummet och sover tillsammans. Jag, som gläds åt all denna syskonkärlek, låter dem hållas. Jag känner att de som säger att man måste ha tätt mellan barnen för att de ska ha glädje av varandra kan titta på mina. Det är fyra år mellan P och S och de är så otroligt tighta. Även de andra har glädje av varandra, oavsett åldersskillnad, men just dessa två har verkligen något speciellt ihop.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Egentligen var det din lillebror, som myntade uttrycket "sova i klase". Vi var på tältsemester och då sover man väldigt nära. En av dom första morgnarna kommenterade han att det var så mysigt att "sova i klase". )Som vindruvor eller vinbär, eller så!) Han hittade inget bättre uttryck, han var bara 2-3 år och ordförrådet var begränsat!
Kram!

Dammråttan sa...

A, så var det ja! Det är hursomhelst ett alldeles förträffligt uttryck. Han var klok redan då :)