Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 20 mars 2009

JAAAAAAAAA!!!!

Ni anar inte hur adrenalinstinnt det har varit här de de senaste dygnen och speciellt dagen i dag.

VI SKA FLYTTA!!

Jag kan på en gång erkänna att det var något jag inte ens funderade på senast i måndags. Knappt ens i tisdags, då vi gick och tittade på den lägenhet som nu ska bli vår. MEN, jag blev övertygad och helsåld och sen började vi buda. Hua, vad det är läskigt att buda. Jag är skrockfull och har inte vågat knysta om det knappt och än mindre skriva ut min ångest här. I går tyckte vi att vi hade nått vår gräns och sa till ungarna att det inte blev någonting. Stor sorg hos oss alla. Jag och R började planera hur vi skulle göra för att ändå kunna trivas i den lägenhet vi har.
Så i förmiddags tyckte R att ännu kunde vi väl inte ge upp. Så det fortsatte under hela dagen.
ADRENALIIIIIN!
Att jag inte mår riktigt bra har ju inte gjort saken bättre direkt, kan jag tillägga. Vid fyra blev det tillslut klart i alla fall. De andra hade vikt sig och lägenheten var vår. Ner på kontoret för kontraktsskrivning. Supertrevliga människor som sålde. Hade med sig skumpa. Men vi tog det alkoholfria alternativet. Jag som precis ringt jobbet och sagt att jag inte kommer imorgon, kände mig på helt fel plats, men ack så GLAD!!
Vår lägenhet är redan bortlovad till våra vänner C&G. Det kunde inte bli bättre.

I augusti flyttar den här familjen in i en rymlig femma!!!!!

Nu ska jag krypa ner i soffan och vila bort huvud och halsvärken.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Anna,jag är så himmla glad för er skull. Peter och jag såg den och jag skall erkänna att vi var lite sugna själva. En fantastisk lägenhet. Den bästa i hela Norrby. Ser fram mot ett glas vin på er fantastiska balkong.
Kramar
Ullis

Orchid sa...

Stort grattis till hela familjen!
Jag vet ju hur trångt ni har, ni behöver verkligen större plats!
Nu är jag riktigt nyfiken!
Kram!

Anonym sa...

Grattis!

Vad skönt att ni får en större lägenhet, som ni dessutom så gärna ville ha!

Ruccola sa...

Jävlar vad kul :) Men var?????

Anonym sa...

Åh, minns känslan när vi budade på vårt hus... pirrigt värre!

Dessutom var det några som ville chockhöja och dessutom skrämma oss... men vi skrämde tillbaka;.)

Slutade med att vi vann budgivningen och sedan fick ned priset med ägaren... win-win-situation kallar man nog det;.) I alla fall för oss...

Så gratulerar till köpet!! Och vad mysigt att de bjöd på skumpa!:.))

En häxa på Vift sa...

GGGGGRRRRRRRRRRATTIS!!!!!!!

Anonym sa...

Grattar här med:) Sånt här är värt att grattas överallt:)
Härligt!!!!!
Packa lugnt;)