Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 14 mars 2009

Nyklippt

S har varit så irriterad på sitt hår, på sistonde, så idag tog jag fram saxen. Erkänner att det ett tag inte riktigt kändes som att jag visste vad jag gjorde, men nu kan hon se i alla fall och söt är hon ju alltid ;)
Hon var för övrigt en riktigt partypingla i går på tjejträffen, som hon följde med på. Pysslade mest med bebisleksakerna (läs allt som lät), som låg i vardagsrummet, ritade lite och tittade på film. Tjejträffen krockade med att R skulle kolla på sin kompis som spelade i ett band. Alltså tog jag med S och killarna fick vara själva. För en tjejträff vill man ju helst inte missa, trots allt. Välbehövligt att tanka lite girlpower och en massa skratt. För att inte tala om god mat! L klyftpotatisens drottning får vi säga efter det här. Till det kyckling under ett täcke av pesto, soltorkade tomater, mozarella och annan ost. SLURP!
Nu är det tydligen min tur nästa gång. Kul, men ångestframkallande. De får ta mitt hem som det är, såklart, men lilltoan MÅSTE fixas. Den är grotesk. Kan inte släppa in folk som bor i välrenoverade hem i den misären, det går inte. Eller så får vi låsa dörren och skriva "TRASIG" utanför ;) Nä, jag tänkte att jag får ta det som en pusch att få det klart. Lilltoan ska vara färdig i maj - PUNKT! Jag jobbar ju bäst under press och ett sånt mål är helt klart vad jag behöver för att komma igång.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fiiiin! :0)

/charlotte

Orchid sa...

Så fin hon blev i håret! Men hela hon är ju så fin!
Kram!

En häxa på Vift sa...

Jättefin! Och så gillar jag den där busglimten i ögat skarpt. :)