Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 17 november 2009

Jag ojkaj inte gå på alla påfäjej

Jag tolkar: "Jag orkar inte gå på alla affärer".
S pausar med en chokladboll på Waynes coffee, på Plantagen

Jag fick en lugn start på morgonen. De manliga delarna av barnaskaran höll sig ovanligt sams runt frukosten och ramlade iväg samtidigt till sina respektive skolor. Familjens Törnrosa snusade snällt på framåt halv nio, då jag tänkte väcka henne, men möttes av ljud. Hon hade satt på en film och hittat en gammal chipsskål. "Ostbågarna var gamla, men chipsen är goda". Ja, eller hur. Lite lirkande och ett löfte om att få ta dem senare på dagen så fick jag henne till frukostbordet i stället. Vi skulle ju till BVC för hörselkontroll, eftersom den unga damen inte riktigt behagade göra som man skulle, den första gången. Den här gången gick det bättre. Hon tog inte klossen direkt vid ljudet, för hon var ju tvungen att välja rätt färg, gubevars, men däremot sa hon "det piper" varje gång och det dög gott för BVC-sköterskan. SKÖNT! Hade inte så där jättestor lust att gå dit en gång till, bara för att. Hon skickar en remiss till logopeden för S tal. Inget alarmerande, men bra att gå tyckte hon, för det är ändå en hel del hon säger fel på, som "r" och "sje-ljud", som "häna" tillexempel, som betyder "stjärna". Det har suttit i ett tag. Minns när R kom hem med henne från dagis förra vintern och hade undrat varför hon pratade om "hönor" hela tiden, tills han kom på att hon menade adventsstjärnorna i fönstren.

Sen var det dags för alla "påfäjej". Jag skulle leta present till en på jobbet, som fyllt trettio. Eftersom jag inte vet vilka som läser min blogg (har svårt att tro att han gör det iofs) så skriver jag inte ut vad. Vi har i alla fall besökt Plantagen, IKEA, Mio och Hemtex. De två senare tillsammans med jobbarkompisen S-e och till slut hittade vi vad vi ville ha. Då var min S ganska trött på affärer, som sagt var och nu är vi hemma. Som utlovat sitter hon nu med chipsskålen och filmen i sitt rum. Det är hon mer än väl värd!
På Plantagen hittade S en lekstuga att roa sig med en stund, medan jag fick en stund med mitt kaffe och en DN.

Vi var bara längst ner på IKEA. Blev en ram till F och galgar (verkar vi aldrig få nog av) och en korv till S.

Jag laddar inför utvecklingssamtal med T. Får vi se om han får beröm den här gången med. Jag har en känsla av att fröken har en hel del att säga om hans slarvighet nämligen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Att gå i affärer är det värsta som finns. Kan inte annat än hålla med...

Orchid sa...

Man blij ju tjött av att bara höja på ej gå i påfäjej! Puh!
Kram!

Jenny sa...

Men vad ni är duktiga och får mycket gjort på dagarna.
Skönt att hörseltestet gick bra.
Kram!

Carola sa...

Sötnosen:) De är lika, hon och Trixie, födda nästan samtidigt, skiljer väl en dag om jag inte har hel fel, pratar lite dåligt, ogillar affärer och orkar inte gå:)
Samt är väldigt påhittiga och självgående, tänker på slå på film och mysa med chips:)
Låter som en bra dag!