Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 18 maj 2010

Det går framåt

En nybadad S, har hittat F:s gamla innebandyglasögon i gömmorna.

Det händer saker med hemmet. Ingenting är fulländat - än, men saker har fått nya platser. Framförallt i källarregionerna och på tippen. Tippen tog vi igår, när vi hämtade T från fotbollen. Källaren tog jag idag tillsammans med S, på vår lediga dag.
I såna lägen är hon så otroligt lik sin storebror T. Hon är så nöjd och lättroad. Med Hunden i släptåg och ett paraply hon hittade i källarförrådet, lekte hon nöjt koja. Än i källargången och än i trapphuset, beroende på var jag var (jag ville inte att hon väntade inne i källargången, medan jag gick upp för att hämta mer saker.). Sen testade hon trampbilen, sparkcykeln och trehjulingen, medan jag ordnade om i förrådet för att få plats med allt.

Efter det åkte vi till IKEA. Behövde bland annat ett hyllplan till hyllan i köket och köpte även överdrag till soffan. De lägger jag inte på förrän på lördag, för annars kan man slå vad om att de är totalt nerspillda innan dess.

Vi åt naturligtvis lunch, när vi ändå är där. S älskar deras köttbullar och jag deras priser. Innan vi åkte låg hon i en liten hög på hallgolvet och skrek, för att jag inte tyckte att hon behövde överdragsbyxor "MEN JAG FRUSER". Efter en hel del övertalning fick jag som jag ville (en totalsvettig S på IKEA hade ju varit en katastrof) och vi kom till slut iväg. Efter att hon fått lite mat i magen och en vagn att sitta på, var hon i alla fall hur lugn och nöjd som helst. Hon satt där och sjöng och babblade och jag kunde handla i lugn och ro.

Eftersom hon hade varit så duktig, var jag inte sen att svara ja på frågan om hon kunde få en glass.
Efter det åkte vi hem och tog vårt tisdagsbad. Senare än vanligt, men välbehövligt. Vi var svettiga efter allt vårt jobbande.
Sedan var det dags för lite "riktigt" jobb. Temamöte på jobbet. Jag och A höll i det. Det gick riktigt bra. Alla var aktiva och det kändes som att vi fick det som vi ville.
Vissa var sugna på en efter-mötet-öl. Jag hängde på. Mycket trevligt, men "en öl" blev verkligen bara en öl, för det är fler än jag som är trötta just nu.

När jag kom hem, sov de mindre barnen. Ovanligt smidig läggning av P. Han och R ska på fågelskådning med hans klass i morgon och det har han sett fram emot (i vanliga fall är det ett oändligt tjafsande för hans del, när det kommer till sovandet).
Nu har även de större barnen krupit till kojs. F har varit sjuk i två dagar, men planerar att försöka orka skolan i morgon, så det blev tidig säng för honom. Är väl dags för oss med. R jobbar stenhårt för tillfället och är helt slut och jag, ja jag är ju alltid trött på kvällarna.

1 kommentar:

Jenny sa...

Skönt att få så mycket gjort. Bra att S kan roa sig själv, det blir så mycket enklare då.
Kram!