Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 25 maj 2010

Min lediga dag.


Min lediga dag. I dag ackompanjerad av inte mindre än tre barn. En ledig och två som vaknade med trassliga magar. Trassliga säger jag, för sjuka var de då rakt inte. Att äta bara chips till middag, kan ställa till det för den bästa och går man på skolgårdsfest och sen ut och leker och kommer hem när det är dags att sova, då blir det lätt så.
De fick i alla fall stanna hemma, för nu är det en gång så, att jag inte skickar barn med trassliga magar till skolan. För det första kan man aldrig vara riktigt hundra på anledningen - egentligen och för det andra är det ju inte så kul att vara på skolan då, oavsett anledningen till det trassliga.
De har lekt och spelat och myst en hel del, men framåt eftermiddagen/kvällen började det kännas rejält understimulerat här hemma och vissa spänningar steg, då energin inte fick utlopp på annat vis.
Själv har jag varit ute och farit en del. Jag var till centrum, för att hämta lite papper jag behöver på kursen jag ska på onsdag-torsdag, samt för att hämta mina nya glasögon. Sedan skjutsade jag T:s kompis F till och från skolinformationen (som ju T såklart missade dårå), samt varit på utvecklingssamtal på förskolan.
Men jag hann ta det väldigt mycket lugnt också. Otroligt mycket lugnt faktiskt. Det behövdes.

I morgon alltså; kurs. Det ser jag fram emot. Som bonus får jag träffa fd jobbarkompisen M, som har börjat på en annan butik och som ska på samma kurs. NICE!

Nedan, lite bilder från frukosten i morse;




Kolla naglarna. Någon sov hos grannen K i helgen

3 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt att du hann ta det lite lugnt också. Väntar på bilden med de nya glasögonen :)
Kram!

Jennie sa...

Hehe ja, chips till middag ger nog ont i magen ;) Men det är ju så gott...
Förresten, gud vilken fin morgonrock Sara har. Vart har ni köpt den nånstans? Ser ju supermysig ut!
Kram

Dammråttan sa...

Jenny: Tänkte vänta tills jag orkat färga håret med, men det kanske får bli innan, verkar inte bli av ;)

Jennie: Hemtex. Den är så otroligt gosig! P har en grå (det är inte lika kul att vara kille uppenbarligen. Tror dock att det fanns likadana med blå och gröna ringar till mindre barn. Rosa hade inte varit hans färg - T i den åldern hade dock älskat den ).