Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 16 maj 2010

Vad har jag givit mig in på?

På förmiddagen, medan R var med på T:s fotbollsmatch, gick jag och S till centrum, för att hämta ut hennes medicin. Hon var hur glad som helst och sjöng hela vägen, för att sedan totalt bryta ihop och bara skrika. Lyckades till slut få med henne till glasskiosken och sedan gick det bra igen. Nedan till höger, S på väg till grannen K på tupperware-party:

Hade nån sån där bild av att nu när det var långhelg, så skulle jag i alla fall klara av något av alla mina projekt. Jag valde operation flyttlådor. Jag menar, det är ju trots allt snart ett år sedan, samt att så länge de finns kvar i sovrummet känns det inte som att det är ordning på någonting.
För att peppa mig själv, lade jag ut ett inlägg på facebook, där jag ropade ut att nu skulle här minsann röjas! Och visst har jag röjt. 9 (NIO!) flyttkartonger har jag tagit mig ann. Åtta av dem är tömda. Det blir en hel del grejjer vill jag lova. Men klar idag, det blir jag INTE.
Inte bara beroende på att det blev lite avbrott i röjandet. (Först kom lilla Farfar på besök. Han var runt på lägenhetsvisningar och passade på att ta en fika. Sen var det tupperwareparty hos grannen K. R och jag köpte litegrann, men inte ens hälften av vad man skulle vilja . Det är ju bra saker, men hu så dyrt.), utan att det är mycket mer att göra med att tömma kartonger än man kan tro.
När jag kom från granne K, var jag dessutom helt slut och illamående. Plötsligt kändes det där röjandet inte lika mycket som en bra idé längre. I alla fall inte ifall planen var att vi skulle vara klara till kvällen. Så nu har jag lagt ner det målet. Mitt mål för dagen får i stället bli att vi ska kunna sova i sängen, som har fungerat som avlastningsplats. Det är bra med en målbild, men man måste kunna revidera realistiskt också. Ingen idé att bli så så slut att man blir sjuk på kuppen. Ska jag vara helt ärlig tycker jag att jag har varit ganska duktig ändå. Att hemmet ser hemskare ut en på evigheter är en annan sak. Jag vet vad jag ska göra på min lediga tisdag i alla fall.
Röjandet i bilder:
Före

Under - några "hjälpte till"

Ett kärt återseende - äntligen har jag min egen kamera! Vi hittade till makens stora glädje, även alla kart- och reseböcker, samt hans lycko-sköldpadda.

"Efter", fast inte alls klart då.

Köket, på väg in i sovrummet. Det är en hel del skräp att köra till tippen på tisdag...

....och en hel del som ska till källaren...

...samt en hel del, som ännu inte har fått någon bra plats.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Hu, så mycket prylar ni har! Tippen är väl nästa destination!
Kram på er!

Jenny sa...

Jag har också ett gäng kartonger kvar. Men det är just saker som inte har nån bra plats där i så det får bli en dag med extra mycket energi innan jag ger mig på dem.
Kram!
PS Min S hade också ett utbrott av sällan skådat slag idag, vad är det med fyraåringar ;)