Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 30 maj 2010

Mors dag

S är väldigt förtjust i storkusinen M och det känns ömsesidigt, för han är så otroligt go med henne (alla kusiner verkar förövrig väldigt förtjusta i varandra, vilket är jättekul att se. Nu måste vi bara se till att träffa Kallhällskusinerna, som inte var med idag, för dem tjatar S om mest hela tiden. För att inte tala om att jag saknar dem jag med, även om jag kanske inte tjatar).

Vi var bjudna på morsdagsträff, hemma hos barnens farmor. Blev en otroligt trevlig tillställning, med barn i stora högar, god mat och mycket prat:

Finaste V, äter melon

Jag och svåger H väntar på maten.

En kusinklase.

S får en korv

Som vanligt fantastiskt god mat hemma hos svärmor.

M, en självplågare (det är duktyngden).

T i en av hattarna från Grönan (jag fick de andras också, så att alla barnen fick varsin)

Sitter nu med S, som har otroligt svårt att somna. Än hungrig, än törstig, eller annat. För att inte tala om att hon börjar bli snorig. Det kommer att bli riktigt jobbigt att komma upp i morgon bitti, samt att jag faktiskt vill gå och lägga mig själv nu.

När vi hade lilla kvällspratet sa hon (apropå sitt stökiga rum) "Du är bra på att städa mamma, jag är bra på att leka".

2 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Härlig dag ni hade. :)

Jenny sa...

Det är tur att man är bra på olika saker :)
Hoppas att ni har en bra dag!
Kram!