Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 1 maj 2010

Eldfri Valborg

På den tiden det begav sig.

Det blev ingen brasa för den här familjen. Kommunen har slutat med klassikern Kvarnbacken och då är det inte roligt längre. Sätta sig i en bil och parkera på knökfulla ytor där ingen kommer fram, är inte förknippat med Valborg för mig. Man ska promenera hemifrån i samlad trupp och man ska träffa en massa folk man känner. Annars kan det vara.
Inte gjorde det oss föräldrar så där vansinnigt mycket att missa elden. Barnen verkar inte direkt som att de saknat det heller. Jo, P frågade mig i morse varför vi inte såg nån eld, men godtog min förklaring. Vi var så otroligt trötta vi föräldrar igår. Vägrar att tro att det på något vis alls har att göra med att vi var ute och svirade två dar innan. Jag menar SÅ sent blev det ju inte och inte drack vi en massa alkohol där heller (mer om det nedan).
Nä. vi skyller på pollen och hårt jobbande i stället. Det var otroligt skönt att bara sjunka ner i soffan och titta på TV istället.

Är fortfarande upplyft efter onsdagen. Det var en magisk kväll.
Hemma tog vi en dry martini på balkongen och tog sedan tåget in till stan. Innan konserten gick vi på Kvarnen. Jag åt fantstiskt god rimmad lax med stuvad potatis och drack gott vin till det. R tog en drink. Strax innan vi gick till Debaser, sa R att "Nu ska jag nog inte dricka nåt mer, man ska ju ändå jobba i morgon". När vi sen kom dit, stod det en lapp med informationen: "Det är ingen alkoholförsäljning i kväll, eftersom det är en allages-konsert". Helt okej, vi var ju som sagt där för musiken och rätt skönt att det inte fanns något alternativ. Men vad tusan betydde allage? Vi funderade väldigt över det, men kände oss mest lite ute, som inte fattade musiktugget. Efter konserten tittade R på skylten igen och viskade till mig "Jag tror det betyder all age (alla åldrar)". Vi fnittrade och kände oss lite dumma, men varför i hela världen skriver man just det ordet på engelska?
Jag har funderat en hel del på det här med Timo Räisänen. Jag har nämligen inte varit så där överdrivet förtjust i Timo på skiva, men live är jag helt lyrisk. Hade jag inte hört honom i "På spåret" hade jag nog aldrig fastnat. När han sedan var med på julkonserten och visade vilken FANTASTISK liveartist han är, så blev jag såld på riktigt och konserten i onsdags stärkte sannerligen min åsikt om hans briljans, både som sångare och artist. Vi köpte ju nya skivan och den ÄR skitbra, men som live, det blir det aldrig. Jag blir väl tvungen att gå nästa gång han är i stan helt enkelt.

1 kommentar:

Jenny sa...

Ha ha jag brukar också fundera på varför vissa ord på svenska saker byts ut till engelska. Jag använder rätt mycket engelska ord när jag pratar men när jag skriver försöker jag alltid att använda bara svenska. För tillfället irriterar jag mig på barnängens flaskor med barnschampo och liknande, på de står det nämligen "FÖR KIDS". Varför??? Vad är poängen? Resten av texten på flaskan är på svenska. Okej om kids hade varit ett väldigt vedertaget ord för barn som de flesta använder men så är det ju inte, några enstaka säger kidsen men de flesta gör det inte.

Oj ursäkta den långa utläggningen. Härligt att ni hade en trevlig vecka med konsert och allt.

Kram!