Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 4 oktober 2008

Ett barn är fött


Den stora släkten har nu ÄNTLIGEN utökats med ännu ett gossebarn (10 dagar över tiden). Naturligtvis satte allt i gång när jag inte alls kunde. Mitt i lördagsstress, redan en man kort, med otroligt mycket att plocka upp i hyllorna och helt enkelt inte alls rätt tillfälle att lämna jobbet (vi hade inte ens öppnat) då ringde svägerskan K med värkar. Insåg att jag inte alls kunde gå därifrån. Ringde runt för att hitta ersättare. Ingen kunde. Tillslut sms:ade jag kollegan I. Hon hade redan jobbat fem dagar denna vecka, men gulle hon ställde naturligtvis upp och det är jag otroligt tacksam för!

Jag åkte hem till K. Där var även hennes bästa vän H och vi var hennes följeslagare/coacher under denna förlossning. Tänker inte gå in mer på hur allt gick till, mer än att K var helt fantastisk och att det var en helt fantastisk upplevelse att få vara med! Allt gick jättebra och bebis och mamma mår bra efteråt!

3 kommentarer:

Orchid sa...

Det är stort att barn föds till vår värld! Det är stort att få vara med utan att själv vara mamman! Stort grattis och lycka till till mamma K och hennes nya vackra bebis! Ni andra som var med, njut av att ha varit med i "andra änden" och fått uppleva det! Det är någonting jag själv alltid önskat mig!

Miss Mess sa...

Så fin!

Anonym sa...

Men åh, hur kan det komma sig att jag trots din knapphändiga berättelse sitter och ryser med en liiiten tår i ögonvrån?? Tänk att det är så fantastiskt med förlossningar och nyfödda barn!
Vad roligt att få vara med, vilken toppenkollega du har som ställde upp!