Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 7 oktober 2008

Ett substitut

Höstfixat på balkongen:

Jag erkänner: Min balkong är en ersättning för det hem jag aldrig orkar fixa. En punkt, en lagom stor yta att orka hålla ordning på. Tänk om man kunde bjuda in folk direkt till balkongen. Kan ibland nästan önska att folk röker (ja, bara för att få visa upp balkongen då, det andra klarar jag mig gott utan). Resten av hemmet får ni inte se i dag. I dag vill jag låtsas att jag är en normal människa med ett tomma ytor, dammtorkade golv och färgmatchad inredning. Jag VET att ni vet att det inte är så, men ni kan väl vara med och låtsas en stund? Själv tar jag på mig fleecetröja + filt och sätter mig på balkongen... Välkomna dit - om ni är fasadklättrare.

4 kommentarer:

Orchid sa...

Är det så hemskt hemma hos dig idag? Egentligen? Fast jag gillar din balkong. Den var så fin i somras. Kram på dig, älskade Dammråtta!

Anonym sa...

Det ser jättefint ut! Jag gillar också att ha det fint på balkongen-. Det är såå deprimerande att titta ut på den (eller andras också för den delen) och mötas av ett betonggolv och noll blommor.

Skönt med filt och fleece, njut så länge det går!

Dammråttan sa...

Tack snälla mamma. Jo, det är rätt tråkigt just nu. Högar överallt och jag har inte ens hunnit med badrummen (är väl det jag mår sämst av - HATAR skitiga badrum). Fast på söndag har P kalas, så på nåt vis lär vi ju få NÅN ordning i alla fall ;)
Isa: håller med. Har haft min beskärda del av tråkbalkonger, när vi bodde i hyres och välkände att det inte riktigt var där vi skulle stanna. Numera vill jag ha det fint, vi är där MYCKET!

Anonym sa...

Men vilken vacker balkong du har.
jag förstår dig och det är ett måste att ha en tillflyktsort ibland.