Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 27 oktober 2008

Höstlov

Händiga killar fixar baconfrukost (kusin G och vår T)

De yngre barnen på bowlingbanan (P och S)

Vi startade upp höstlovet med en riktig rivstart. Killarna som inte fick gå på laserdome för några veckor sedan fick ett dagspass i dag. Mellan 11.00 och 18.00 sprang de i mörkret med lasergevär och fick sitt lystmäte (för stunden i alla fall, enligt ett citat av F). P blev bjuden att följa med på bowling av kusinen N (vars storebror var med på laserdome). S och jag hakade också på. Den som uppskattade det hela mest var nog ändå S, som jag inte alls trodde skulle vara med (fattar inte vad jag fick det ifrån, som om hon NÅGONSIN tidigare suttit vid ett bord och lekt med dockor medan de större gjorde roligare saker). Av någon underlig anledning hade jag också fått för mig att hon skulle inviga födelsedagskjolen just idag - hon som ALDRIG har kjol. Nåja, den verkade inte hindra henne nämnvärt, trots "häng".
Efteråt fick P följa med kusinen hem, medan jag och S promenerade hem via centrum. Då ringde de vi hade varit med på bowlingen: "P säger att han har din hemnyckel runt halsen". FLASHBACK: Vi står vid ytterdörren och P får låsa. "Snälla mamma kan inte jag få ha den runt halsen?" HUR DUM FÅR MAN BLI SOM MAMMA???? Men intehade jag tänkt att vi skulle skiljas åt den dagen.
Jag och S gick i alla fall till barnens farfar och K. De var barnvakt åt de andra kusinerna Ax2. Sara hade skitkul och busade med dem en timme drygt. Sedan gick vi hem till min svägerska tvärs över gården härhemma. Hon har sin hund (delad vårdnad med sitt ex) så det var inte svårt att övertala S att följa med dit. Bus med hunden ett tag, till R dök upp med två av våra, en kusin och grannpojken och vi gick hem. Nu har det varit så mycket "Jag sover här och den sover där" så jag har knappt nån koll på vilka som sover i vårt hem och än mindre vilka som sovit var när. Precis som ett lov ska vara helt enkelt. Jag lär väl se vilka vi har här när de vaknar. Alla somnade helt utan inverkan av oss, innan vi ens hann säga nåt. Till och med S.




Jaha, hur toppar man det här nu då? Eller är det kanske så att man kan få vila resten av veckan med gott samvete nu? ;)




Försökte ladda ner filmer på S som spelar bowling med helt egen stil, men mycket frenesi. Tyvärr ville det sig inte alls. Får försöka i morgon istället. För nu ska jag stupa i säng tillsammans med R, som travat runt stan lika många timmar som killarna spelade

Inga kommentarer: