Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 31 oktober 2008

Halloween

Idag har här firats halloween. Eller firats och firats. Jag blev övertalad att låta ungarna gå ut och göra "bus, eller godis". De hade så kul när de klädde ut sig. Speciellt S, som blev helt salig när hon hittade en spindelmannen-dräkt, att det var en fröjd att se. Att den var minst tre nummer för stor mötte inga hinder. Däremot gillade hon inte riktigt tanken på att ha en mask över huvudet. Men ett kort lyckades jag få i alla fall. Tidigare på dagen var hon nere hos grannen och fick naglarna målade. Så det var en riktigt stilig spindelman/kvinna. Tillsammans med grannpojken drog de sedan ut på rövarstråt. Jag och R gick till "Hörnan" där de sedan samlades, efter lyckad vandring. En väldig massa godis hade de fått och vi förhörde oss lite om hur det varit. "Vi gick inte till några gamla människor, för de kan ju bli så rädda att de får ont i hjärtat" och R (S kompis) blev inte alls rädd - vi hade pratat om det innan att de inte skulle skrämma honom utan släppa fram S, som inte hade mask på sig. - Alltså mina gullungar!! "Sa ni tack då, när ni fick godis?" Fick ett riktigt förnärmat "Men det är väl klart" till svar. "En granne ville ha både bus och godis" "Å vad gjorde ni då?" "Vi ringde på en gång till och så sprang vi därifrån *fniss*"

Så då var det väl helt okej då. Trots att jag inte riktigt gillade det innan. Ungarna fick i alla fall sockerrusch, så det räcker ett tag framåt.

Jag och S hamnade hos grannen, för överlåset var låst och jag hade bara underlåsnyckel (de andra satt kvar på pizzerian, eftersom ungarna också behövde äta). Trevligt. Jag fick ett glas vin och S somnade i soffan:

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

vicken tuff liten spindelman du har där.,... och sista bilden var ju otroligt charmig. :)
/Nettan

Anonym sa...

Underbara ungar men det är ju inte så konstigt då de har en mamma som är ordet i all bemärkelse

Kram till dig

Anonym sa...

Vilka härliga monster!
Artiga och trevliga.
Den sista bilden är underbar:)
Det tar på kraferna att spöka...