Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 16 oktober 2008

Nånting i luften


Det är någonting i luften, eller är det kanske fullmåne? Har inte kollat. Folk är som hispiga. Kunder, familjemedlemmar, jag själv... Kunderna kan jag tyvärr inte omnämna mer än sådär lite luddigt, men jag kan säga att det är inte bara en gång, som jag har trott att det är min practical joke-stinne make, som har ringt för att testa min förmåga att hålla masken, eller funderat på om det ändå inte är antingen dolda kameran eller ett test av min förmåga till serviceinriktning i alla lägen, som pågår.

Men familjen går ju bra att hänga ut, så jag kan ju berätta om den i stället. Om T, som skulle köpa present till en kompis. Han och grannpojken ska på kalas i morgon. Eller party, kanske det heter i den här åldern. De skulle köpa ett presentkort på spelaffären. Vi skull lägga ut för grannarna. 100 kronor var skulle det bli. När jag kom hem bad jag honom plocka fram presentkortet, så att vi kunde slå in det. "Här är det, 267 kronor" "267???? Varför 267?" "Ja, F (grannpojken) hade inga pengar, för hans mamma var inte hemma, men jag tog av mina". "Men ni skulle lägga 100 kronor var, det var de pengarna du fick av pappa" "Jaha!!!" Jaja, nu får han ett presentkort på 267 kronor. Undrar om han kommer att bli fundersam över summan.


Sen skulle jag berätta om nåt mer snurr, men det har försvunnit ur min snurriga hjärna. Nu ska jag sätta mig i soffan hos min pilimariske make i stället. Det är nog fullmåne trots allt.

1 kommentar:

Anonym sa...

hmmm glad att fullmånen är över för jag blir verkligen påverkad av den .
speciellt på hösten mer än resten av året.
Håll huvudet högt men snubbla inte där du går.

kram C