Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 9 oktober 2008

Ibland är det liksom bara meningen

Såna där småsaker, som bara "blir". Som när I tittade på sin mobil i lördags och insåg att jag behövde hennes hjälp. I, som i stort sett aldrig kollar sin mobil och helt plötsligt fick för sig att den hade ringt (fast det bara var ett sms och det hade kommit en lång stund tidigare). Och som när jag fick sms från C i måndags. PRECIS samtidigt som jag satt där för att skicka ett sms till hennes sambo, för att jag bara inte stod ut i ovisshet om hur förlssningen hade avlöpt. I timmar hade jag haft ont i magen och undrat, men väntade tills sista kunden gick ut genom dörren och sedan tog jag fram telefonen och skrev. Och DÅ surrade telefonen till och jag fick mitt efterlängtade meddelande och satt såklart där i kassan och bara grät av glädje över att allt gått bra och av att veta att hon nu låg där med en bebis i famnen. Det har varit fler såna exempel på sistonde. Jag VET att man inte ska tänka att det är meningen. För det skulle ju betyda att alla de där gångerna när det inte funkar lika bra, INTE är meningen och så kan det väl inte vara? Men flyt är det väl i alla fall? Och ibland har man mer än vanligt. I dag när jag varit med S till doktorn, så visade det sig till exempel att dagisgruppen var på bio i centrum, precis i lagom tid till att vi kom ifrån sjukhuset och jag slapp gå denna långa vägen till dagis och kom i tid till jobbet.

Inga kommentarer: