Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 30 oktober 2008

Fjäril vingad syns på Haga - eller inte

I dag gjorde vi nåt sånt där riktigt "lovaktigt". Vi gick på Fjärilshuset, med grannarna under. Fjärilshuset är lite speciellt för mig. Jag hade aldrig tidigare varit in. En gång var vi där och satt utanför och längtade in. Vi hade så otroligt ont om pengar att det till och med sved att bjuda barnen på glass. Hemma väntade en astronomisk räkning på makens lagade tänder, vilken gjorde en hård knut i min mage. Vi hade det lite tufft helt enkelt.
Samma dag vann maken 150 000 på travet. Så helt otroligt. OCH välbehövligt. Precis just då, när vi behövde det som mest. Jag slängde ut honom ur vardagsrummet, för att jag tyckte att han skrek så förgjordat. Inte fattade jag vart det var på väg ;)
Det finns en sidohistoria till detta. Om G, som hade hjälpt R med däckbytet och inte ville ha något betalt, så att R spelade på hästar åt honom i stället. De vann 80 kronor. Det var ju inget att ge för att visa sin uppskattning, tyckte R och lade alla pengarna på lördagen i stället. Och alltså fick han den stora glädjen att ringa G, som var på släktmiddag och meddela att han var 75000 kronor rikare. De var väl inte så värst bättre stadda i kassa än vi just då. Tror R njöt lika mycket av detta som av att han faktiskt hade vunnit pengar själv.

Det här var ett tag sedan. Vi har kommit bättre på fötter (jag har fått mer timmar på jobbet bla). Den här gången hade vi alltså råd att även gå in. Men VILKEN BESVIKELSE! Jag hade sett framför mig fladdrande fjärilar i massor! Såg nog 5-6 stycken. Karphuset, borde det heta istället, för det fanns det gott om i alla fall - till ungarnas glädje. Man fick klappa dem med och det var en höjdare. S knappt gå därifrån

Efteråt snålade vi ändå lite. Köpte korv och fikabröd på vägen hem istället för att slänga bort dem i det dyra fiket och så åt vi hemma hos grannen. Mycket mysigare och mer prisvärt.






Några fjärilar lyckades jag fånga på bild.
Dagens höjdpunkt - enligt S




Det var full fart genom asiatiska trädgården, men annars lyckades vi ganska bra att hålla henne lugn idag. Mycket genom att vi hade pratat innan om att man inte fick springa där inne.



Inga kommentarer: