Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 1 december 2008

1:a advent ja

Den låg ju lite på is. Jag som sa att i år, då ska vi fixa och pynta. Men magsjukor får en liksom inte på sin bästa sida, när det gäller sånt. Nu har jag mest sovit i 1.5 dygn. Men när jag vaknade till i morse smög jag i alla fall in i klädkammaren och hämtade julkalendern. R hade köpt lite godis att ha i. Inte drömpresenterna kanske, men vad gör man. De får borsta tänderna efter. Vet inte, men jag tyckte killarna var ovanligt uppe i varv efteråt, så att så fort jag känner mig bättre ska här letas annat att lägga i (lär väl mottas med suck och gnäll kan jag tänka - nu när de fått godis). Fick fram min nyinköpta duk och adventsljusstaken också. Så vi tände ett ljus till frukost. Samma ljus som förra året, så de är redan brände i "trappa", men ingen verkade misstycka. Tvärtom så visste ju P vilket ljus som skulle tändas :)
När S vaknade upptäckte hon adventskalendern. "Vad är de?" (den vanliga frågan just nu). "En adventskalender", sa jag, föga upplysande egentligen. "Får jag pussa?" (allt ska pussas just nu). Det fick hon ju, men godisbiten fick hon lite senare och närmsta tomten fick sig en puss.

Inga kommentarer: