Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 1 december 2008

En magsjuka senare

Min oroliga mage, som jag trodde berodde på magkatarr/för mycket av det goda, utvecklade sig till magsjuka. Är inte riktigt återställd än faktiskt. S kräktes i lördags, men de trodde det berodde på godis. Hon har aldrig kräkts av godis förr, så jag tror det hänger ihop.

Och så den vanligaste kundfrågan på jobbet, som C mycket riktigt kunde. Men om det är den C jag tror så är det ju lite fusk, eftersom vi delar arbetsplats (även om hon är mammaledig just nu). Frågan kunderna ställer allra oftast är alltså:

"Var står glöggen?" Inte alltför sällan är svaret "Om du vänder dig om". Faktiskt och helt på sant. Så stressade är vi människor att vi missar det vi letar efter, om det så är ett stort torg med glögg, utmärkt med stora röda skyltar, hängande från taket, med texten "Glögg". Jag tror man får tunnelseende, eller så tar man för givet att man inte ska hitta och då gör man det inte heller.

Frågan om vad vi ska göra i jul, ställs inte så ofta oss arbetskamrater emellan, eftersom vi ju jobbar alla dagar, som inte är röda, förutom julafton, så vi brukar ha rätt bra koll på varandra. De flesta av oss ramlar hem och ligger i en hög tills det är dags att gå tillbaka till jobbet, några dagar senare.

1 kommentar:

Orchid sa...

Tänk om jag kunde lägga mina varma händer på era magar! Då skulle ni bli bra igen!
Kram!