Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 10 december 2008

Nobeldagen



I dag är det fest och flärd vill jag lova. Nobeldagen ska firas. I skolan bjuds det på fin lunch och barnen ska ha "vårdad klädsel". Mina barn blir inte mer vårdade än så här. Ja S ska inte med. Hon är bara klädd för en vanlig dag på dagis.
Nå, hur är ni? Sitter ni där med paljetturringningen och skålar i bubbel till kvällningen?

5 kommentarer:

Orchid sa...

Jag har tittat på Nobelfesten i över 20 år, kanske bortåt 30 år. Varför skulle jag inte göra det ikväll? Men det blir inget bubbel eller urringat här inte. Jag har inte köpt något bubbel och det är alldeles för kallt för urringat! Vi har minus 26 grader idag!

Ruccola sa...

Men du sitter väl inte utomhus och tittar på nobelfesten?? :)

Urringat kommer jag inte ha, men däremot kostym! Vi har 100-årsfest med jobbet ikväll, och ska till Berns och dansa loss.

Orchid sa...

Måste ju säga också att pojkarna är jättefina! Massor med kramar till dom!

En häxa på Vift sa...

paljetter och fin-stassen? Nääääähä, de skulle vi inte tro du. *s'
Jag har aldrig varit intresserad av nobelfesten och tänker icke börja nu. Men barna dina var fint utstyrslade. :)

Boel Werner sa...

Hej Dammråttan! NU såg jag att du gett mig en utmärkelse i min avsomnade blogg! Och vad glad jag blev över att du saknar mina ord! Lovar att meddela dig om/när jag kommer igång igen!

Boel i Fluffbay