Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 25 december 2008

Juldagsmys

S sitter i sitt rum och har gjort det mysigt för sig med filt och målarbok. Som en extra julklapp till sina föräldrar verkar hon dessutom ha bestämt sig för att det går bra att gå utan blöja! Fast vi har inte sett hur det går om det kommer nr 2. Det var ju det som fick henne att sätta sig på tvären förra gången. Jag har dock sagt att det är okej att be om blöja, om man inte vill göra det på toaletten. Från blöjbarn till att själv klättra upp på toaletten och kissa - på ett dygn, det är inte illa :)

Är förresten lite stolt över mig själv, som lyckades fixa ljudet på datorn, vilket både maken och lillebror (dataexperten) gick bet på. Jag bytte helt enkelt plats för högtalarsladden ;)

Nu laddar vi för eventuellt födelsedagsfirande hos R:s lillebror J. De har vattkoppor och R känner sig på gränsen till förkyld, men det kanske tar ut varandra. Alla här har i alla fall haft vattkoppor och det vore så mysigt att träffa dem!

4 kommentarer:

Ruccola sa...

Man KAN ju sätta sladden där, men det är inte rätt ;)

Kul att det fixade sig!

Har kommit in i ett laxstimm, så jag tänkte äta lax idag också...

Tack för igår :)

Orchid sa...

Har just pratat med familjen i Jakan! SÅ trevligt! God fortsättning på er! Kram!

Anonym sa...

Verkar som om ni har haft en jättemysig jul. God fortsättning.

Jennie sa...

Duktig liten tjej :) Lycka till med blöjdumpningen.

Och duktig stor tjej (du)! Ibland är de enkaste gtekniska lösningarna de bästa :D