Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 23 december 2008

GOD JUL!!!!!

Det är inte lätt att fånga fyra barn på bild samtidigt. Skolfotograferna lyckas oftast att fånga åtminstone 20 stycken i en någorlunda ordentlig form, men jag kan alltså inte ens lyckas med fyra. Det här blev i alla fall den bästa. Den är dessutom sann, då S var helt sanslöst trött och somnade cirkus tre minuter efter att jag tog bilden. Själv går jag på envishet och rödvin. Ungarna måste ju somna så att vi kan slutföra paketinslagningar mm. Det mesta är dock klart redan (satt uppe sent i går -det kändes i morse). En helt hysterisk dag på Systembolaget senare är jag hemma. 12 timmar på jobbet känns i både kropp och psyke. Folk har varit helt hysteriska. Vi kunde inte ens köra ut det som faktiskt fanns på lagret. Man hade inte en chans. En del värre än andra. Som han som hängde över en hel PALL med vinglögg och sa lite anklagande "Vinglögg, har ni slutat med det?" DÅ kan jag erkänna att det är lite svårt att hålla sig för skratt, alternativt ens vara trevlig. Beroende på vilket stadium av utmattning man precis befinner sig i. Men i det stora hela så är det faktiskt väldigt kul att jobba i allt detta kaos - för det mesta. Nästan alla är ändå på bra humör och fattar att allt inte kan vara 100 dagen före julafton.

Nu tror jag alla sover!!! Pysseldax. Önskar er, som orkar läsa bloggar en sån här dag, en RIKTIGT GOD JUL!!!!!

Avslutar med det som väl alla goda bloggar väl innehåller en dag som denna, en bild på granen:


PS!!!! Min bästa julklapp har vi redan fått då G kom med vår dator i dag!!! Den är som ny. Och allt verkar finnas kvar (utom photoshop, så det får jag väl installera igen). Fattar ni!!!!??? Är i sjunde himlen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

En underbar jul önskar jag hela familjen Bill

kramisar
Chrille

Orchid sa...

Skönt att datorn är pigg igen! Tur att G finns!
Jag önskar er världens mysigaste julafton! Vilka fina ungar jag har hos er!
Kram!
Mormor

Anonym sa...

Jag vill önska dig och din fina familj en riktigt God Jul!!

En häxa på Vift sa...

Grattis till upp-piggad dator och så önskas JätteGodJul till er också och så grattis till att få med alla fyra barnen på samma bild. Jag kämpar med samma projekt jag också.*s*