Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 4 december 2008

Jag gillar IKEA

Hahaha. Alltså jag gillar inte att gå där med miljoner andra människor, eller trängas i korvkön. Jag är faktiskt inte så förtjust alls i att just GÅ på IKEA. Men jag gillar idén. Med funktionella prylar till billiga priser. Jag VET att man får ta det onda med det goda. Det är inte alltid högsta kvalitet på prylarna. MEN därifrån till att man inte ens ska kunna tvätta en huvudkudde? Det är ju löjligt! Bilden ovan är från makens nyligen inköpta "anatomikudde". Det kanske är svårt att se, men kontentan är i alla fall, inget vatten, inget tvättmedel - TORKA av med en fuktig trasa! Hahahaha, jag skrattar mig fördärvad. Utan att på något sätt hänga ut min man, så svettas han en del på nätterna (vem gör inte det?) Vad är det jag ska torka bort med en fuktig trasa? Inga kvalster i alla fall. Jag slängde den i en 40-tvätt. Det funkade bra. Men varför i all världens namn är tvättråden på en huvudkudde - inget vatten, inget tvättmedel?

2 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

men de vill ju att folk ska köpa nytt istället för att tvätta och återanvända ju. :)

Anonym sa...

Ja, himmel vad dumt!
Kuddar ska absolut kunna tvättas ibland.
Sjäv har jag ställt till det så
att vi har dunkuddar och ingen torktummlare.
Köpa nya kuddar? Tja, jag skulle inte säga nej till en torktumlare, men det tycks inte finnas nån som vill ge mig en :)