Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 16 december 2008

Kanske tur att man inte har så många läsare

i alla fall inte folk som är intresserade av att köpa barn ;) I dag har de varit betydligt trevligare och vi kan nog tänka oss att behålla dem ett tag till i alla fall.
Jag var ledig. S fick gå på dagis. För själv hade jag ett möte med farbror doktorn. I Vällingby. Jag är inte så ofta i Vällingby. Framförallt kör jag inte bil dit. Det slutade med att jag hade en make, med sidekick ( på jobbet) i telefonen, som ivrigt försökte vägleda mig med hjälp av kartan, medan jag ropade vägnamn och gjorde femtioelva u-svängar. Sprang in fem minuter innan med andan i halsen. Sen blev de redan tillräckligt uttänjda behagen än mer uttänjda i en helvetesmaskin. Eller, äsch, det var rätt okej ändå. Men jag stod rätt så still kan jag säga :) Fem minuters ångest, när de sa att doktorn ville göra ultraljud också, men det visade sig att det berodde bara på att han ville vara noggrann och förklara för mig vad det var för "icke-knölar" jag kände. Skönt att ha det avklarat och en liten sten som föll från mina axlar.

Kollade in Vällingby centrum. De har både Indiska och Åhléns - vilken världsmetropol! Subway har de med - man borde ju nästan flytta. Köpte varsin till mig och R och åkte förbi hans jobb på hemvägen. Sen besökte jag både Skälby blomstercentrum och Plantagen, som sagt. Det kanske jag skrev i inlägget innan. Därav allt inshoppat.

Hämtade S, efter att jag varit på banken och fick en lugn promenad hem. Det är bra mysigt med vardagseftermiddagar ibland!

Nu väntar fullmatad jobbvecka. Kommer kanske inte hinna blogga alls. Vi får se.

Eller jo, först ska jag ju in med bilder på blomstergrupperna.

3 kommentarer:

Mamman på väg sa...

Men å vad skönt att det var ickeknölar!! Heja doktorn. Och heja dej -jag har förstått att det är en fördel i dessa helvetesmaskinssammanhang att redan vara uttänjd. :)

Mamman på väg sa...

Men å vad skönt att det var ickeknölar!! Heja doktorn. Och heja dej -jag har förstått att det är en fördel i dessa helvetesmaskinssammanhang att redan vara uttänjd. :)

Mamman på väg sa...

Och hur blev det såhär??