Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 7 december 2008

Datorn är kaputt

Helt enkelt kaputt. Sitter just nu med F:s lilla bärbara vid vardagsrumsbordet. Den har inte ens en riktig sladd. Har pallat upp kontakten med bordsdekorationerna (metallödlan) för att den inte ska åka ur. Man får inte flytta på något, speciellt inte datorn. Då dör allt. Men jag har å, ä, ö :) Bilder blir det dock inte. Datorn åkte iväg i en resväska med herr G. Herr G jobbar med datorer och ska försöka rädda det viktigaste på vår dator, innan vi kör en total räddningsaktion. Håll tummarna för att det funkar! En ny dator känns det inte som att det finns utrymme för i budgeten just nu och tänk om den senaste månadens bilder är förlorade! Jag är alldeles för dålig på back-up.

Blir nog lite sparsmakat bloggande tills det är klart. I alla fall bildslöst somsagt. Jag som skulle visa de härliga bilderna från morgonens bakande. F och R bakade saffranslängder till F:s fikabrödsförsäljning med klassen. Otroligt otillfredställande med bull-lukt i hela huset, när man inte ens ska smaka själv måste jag säga. Vi ska göra en ny omgång till ungarnas kalas nästa helg. Jag gjorde snögubbetomtar att sätta på varje längd och en fin lapp och krulligt guldsnöre. De hade gått åt i ett nafs. Maken hade till och med en tant som följde honom från bilen, för att hon absolut ville köpa en. Litegrann kan man väl om vad som säljer ;) Sen att de var varma direkt från ugnen gjorde såklart sitt till.

Trevlig advent på er alla - och hörrni GÖR BACK-UP PÅ DET NI ÄR RÄDDA OM!!!!

3 kommentarer:

Orchid sa...

Så eländigt! Då blir det väl dåligt med info till mormor från ert håll. Inte bra! Jag hoppas innerligt att det löser sig på det bästa och billigaste sättet för er! Kram!

Anonym sa...

Datahaveri suger! ;)
Jag gör aldrig back up, vet inte ens hur man gör..:/
Men bilderna ligger( de flesta) på en extern hårddisk iaf...
Massor av bilder på Novalie som liten försvann när den datorn dog, så jag borde ju lära mig back up ´a..
Hoppas det går att lösa snabbt, och billigt!

En häxa på Vift sa...

ja man blir sur då datorerna får för sig att lägga av, bara sådär! Alltså, det är ju så nedrigt så jag vet inte vad. Skäms på sig, datorn!

Backupar gör jag dock med jämna mellanrum, sparar alla bilder på cd-skivor, men har som inget val, jag tar ju flera tusen bilder per månad ibland och då fylls hårddisken fort om jag inte sparar och rensar. :)