Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 12 december 2008

Godmorgon


Jag kan väl i alla fall önska er en, även om jag inte riktigt har bestämt mig om min är god än. Eller jo, det är den nog trots allt. Trots att S vaknade före 3 (TRE!!!) i morse. Fråga mig inte varför, men somna om det kunde hon inte. Själv slumarade jag litegrann, medan hon snurrade och snurrade bredvid mig. Sen var hon upp och åt fil och all-bran mitt i natten. Vid halvsju-tiden somnade hon om. Å tänkte jag. Vad bra. Nu kan hon sova ett par timmar, för vi har sovmorgon idag. En kvart senare var hon uppe igen. Jag fattar INGENTING! Kanske hon sov ändå, fast snurrigt. Nu är hon i alla fall hur pigg och sprallig som helst, så det blir dagis och jobb trots allt. Det lustiga är ju att hon har hostat i mer än en vecka. Men då har hon minsann sovit som en stock - och hostat i sömnen. Nu är hostan mycket bättre och så vaknar hon i alla fall.

För mig väntar en fredagsrusch i december. Antingen är det bra för då hinner man inte somna till, eller så är det helt enkelt urjobbigt. Jag tror på det första och att jag kommer att stupa i säng i kväll i stället.

F skulle baka till i dag, men i går blev han och resten av brödraskapet inbjudna till stan av farmor B. Så det blev till att baka i dag i stället. Halv sju på morgonen! Dessutom hade vi bara ett ägg hemma. Det blev en halv smet muffins istället. För att det skulle räcka till alla gjorde vi minimuffinsi. Chokladsmet med hackad choklad i. De blev riktigt fina faktiskt, även om de mer ser ut som köttbullar på bilden.

3 kommentarer:

Orchid sa...

Jättefina muffins!
Trevlig Lucia på er!
Kram!

Anonym sa...

Men hur lyckas man baka på ett litet ägg:)? Bra gjort, det blev fina muffins!!!
örk för såna nätter/tidiga morgnar..:( Man begriper ju inte hur det är möjligt att de inte är som slagna små hjältar sen? Själv är man ju det...;) Hoppas att din dag blev bra!

Anonym sa...

vilken bragd att baka halv sju på morgonen och med bara ett ägg!
Kanonfina muffins!