Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 21 december 2008

Söndag

Korg med té, marmelad, kex och en mass god Lindorchoklad + en tomte. I paketet ligger ett värmehjärta. Till en av jordens underbaraste fröknar.


Hjärteljus till guldfröknarna på S´dagis


Närbild, så att man ser hur guldbrokigt ljuset är - älskar Indiska!

I dag ska jag trycka undan alla trötthetskänslor och lämplighetsstäda. Eller kanske punkta. Vet inte vad vi ska kalla det. I år har utlovats julpynt och då måste det ju råda en VISS ordning innan. Det går liksom inte att trycka upp tomtar och änglar på en bänk som är fullproppad med papper och diverse pryttlar. Tror jag ska ta lite före och efter-bilder, så att ni förstår vad jag menar. Kan vara bra för mitt välmående också. Om jag lyckas, så att jag ser att det faktiskt blir lite förändringar här och var. Har faktiskt fixat lite fint i köksfönstret redan. Blev så sugen på att göra en julgrupp alldeles bara till oss. Så nu står den där i fönstret. Bilderna ovan är från julpresenterna till förnarna. Korgen är till T:s fröken och är från hela klassen. Nån måtta på presentandet till fröknar får det vara. Brukar inte alltid ge till dagis, men så hittade jag så söta hjärtanljus på Indiska och så har jag ju köpt genomskinlig folie och det är ju SKITKUL att slå in saker i genomskinlig folie! Har ni testat? Det är nog någon slags defekt jag har - att jag gillar att göra blomgrupper och slå in saker i genomskinlig folie, men inte orkar ha ett städat hem. Har ni sett Rowan Atkinson i "Love Actually"? Jag känner mig nästan besläktad. Det är förresten världens bästa julsnyftare, om ni nu letar efter ensådan till jul.
Vi ska köpa delar till datorn i dag också. Så att G kan se om det går att ge vår gamla konstgjord andning.
I går var vi hos faster L och sjöng Singstar - skitkul. Tycker även ungarna, så lite sugen är jag på att köpa det till dem i julklapp. Fast egentligen är vi redan klara med julklapparna, så det blir nog inte så.
Nä, nu är det väl bästa att dra igång maskineriet, så att det blir nåt av allt jag säger. P ska till en kompis och T ska ha hit en. Jag har förvarnat den stackars kompisen om att jag kommer att vara en trött-tråkig mamma som fräser och behöver snälla ord. Han lovade att säga "tack", den lilla godingen.




3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

jättefina julpresentförpackningar! Ser alltid så lyxigt ut då det är inslaget i plast med guldkant på. :)

Orchid sa...

Så jättefina presenter! Måtte mottagarna blir glada! Kram!

Ullet sa...

Wow, vilka presenter! KAn du inte låta mig få bli dina barns fröknar? *blinkar*