Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 5 april 2009

Fikabesök och påskplanering

I dag är första dagen som jag känner mig frisk. Använde min nyvunna styrka och energi till att fara runt lägenheten och PLOCKADE, dammsög och torkade golv. Sen satt jag som en urvriden trasa i soffan, när vännerna C&G kom på fika och lägenhetsmätning. Men sjuk känner jag mig inte och det är helt UNDERBART. S&R har lekt och bråkat, lekt och bråkat, lekt och bråkat, som bara treåringar kan.
Lill-R var inte riktigt nöjd med livet. Tänder på g. Mamma C hade varit på besök hos V ("min" V, barnens yngsta kusin) häromdagen. Han sitter nästan och kravlar runt golvet, så C åkte hem och tränade lill-R på att sitta. Det gick inte så bra:


Men han upptäckte sina fötter i stället. De är tydligen goda. Varje gång han tittade upp på mig, såg han ut så här:


Jag tror inte han är så förtjust i mig, eller så vill han bara inte vara med på bild :)

Nu blir det söndagsmatlagning i modest tappning (igen). Eftersom R inte varit hemma i dag, så blev det ingen söndagshandling och heller ingen speciell mat. Korv stroganof med ris.

Nu kommer påskveckan. Jag jobbar måndag, onsdag och torsdag, sedan är jag ledig! Första påskaftonen på flera år, som jag kommer med till svärmor direkt, istället för att dyka upp till efterrätten.

3 kommentarer:

Orchid sa...

Kul att få se lilla R! Jag har inte sett honom sedan han föddes (tror jag)! Hälsa C!
Kram!

En häxa på Vift sa...

Haha! Vilken skön min!

Angående hårtjosan, maila mig så går det nog att ordna ändå, jag åker över till Stockholm om 14 dagar så kan du möta inne på centralen då så kan jag ta med en sån där hårfrisyr-grej om det finns kvar på affären. Ska dit i veckan ialla fall så vill du kan jag kolla då???
wifeypooh75@gmail.com

Dammråttan sa...

Mamma: Ja, fast jag måste ju säga att bilden inte gör den lille sötnosen riktig rättvisa.

Häxan: Har mailat dig!